• 02Smulan

"Husmorstips" m.m.!!!!!!! (små tips som förenklar vardagen) Del 2

Vår kära husmorstips-tråd går in i andra halvlek!
    Fortsätt dela med er av framgångsrika tips!

Smeknamnet på tråden är förövrigt "Ättikans vänner", ni kommer förstå varför

Välkomna gamla som nya!

Länk till gamla tråden:www.familjeliv.se/Forum-5-166/m33825210.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-31 20:30
    Vi har även en renodlad ättikstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m37125928.html

Titta in där om du har frågor om ättika eller vill dela med dig av dina tips om ättika!

• Svar på tråden "Husmorstips" m.m.!!!!!!! (små tips som förenklar vardagen) Del 2
  • morsa ra

nu har jag hittat hit med!

02Smulan, visst var det du som skrev om ditt köksgolv?

vårat köksgolv är med väldigt slitet och fläckigt, det är alltså inte fläckar efter en nån påse eller mat eller nåt, utan det är som att ytan är bortsliten, man ser ju färgen och så, golvet inte är inte bortslitet helt! Men det blir som matta fläckar, speciellt runt bordet där stolar har dragits fram och tillbaka i måååånga år! så fort golvet blir dammigt så fastnar det mer på de där extra slitna partierna och hela golvet var allmänt matt och fult!

men nu har jag lyckats få till det ganska bra!

först tog jag ut möblerna, sen dammsög jag, sen skurade jag det med vatten, tills inte vattnet i hinken såg smutsigt ut längre, sen torkade jag det med en trasa tills det var torrt, sen strök jag ut golvpolish i ett tunnt lager! nu ser det mycket bättre ut!

• morsa ra

förresten!
    såg på tv-shop hur äckligt golven är fast det är nyskurade, för oftast så häller man ju ut vattnet och så tänker man, oj , va smutsigt! men det kanske inte alltid man går tillbaka och skurar igen! inte jag iaf!
    dom ville iaf sälja en ångrengörare! för då skulle golven bli såååå fina, och den rengjorde mattor med! och allt detta utan medel! det lät ju för bra för att vara sant!
    någon av alla husmödrar som testat att städa golven med ånga?

• Veliga Mamman

Är det någon som har bra tips på hur man får bort tonåringars svettlukt från t-shirtar?

• Leanbh
    Veliga Mamman skrev 2008-09-17 00:26:42 följande:
    Är det någon som har bra tips på hur man får bort tonåringars svettlukt från t-shirtar?
    hehe ÄTTIKA!!! blötlägg i vatten och ättika, tvätta sen som vanligt med en kopp ättika i maskinen
  • JuliaåRonjasmammis
    Leanbh skrev 2008-09-17 00:38:50 följande:
    hehe ÄTTIKA!!! blötlägg i vatten och ättika, tvätta sen som vanligt med en kopp ättika i maskinen
    Funkar, kan jag säga! Även på vuxna's svettfläckarGenerad

Vem startar upp den där "Visomälskarättika_tråden", nån som känner sig hågad?!
    41 is just a number!
  • Anemia

Hoppar in här!

Vi hade en katt som blev könsmogen och gick och kissade överallt. STANK!
    När han väl blev kastrerad (klumpig vetrinär) så satt doften kvar länge ändå även om vi städade, tills... ättika i vatten som doftneutralierade i varje rum!

• Castafiore

Jag såg att dom testat den gentemot vanliga moppar i någon tidning och den var inte renare eller effektivare än vanlig mopp alls.
    Jag hatar "vanliga moppar" så jag kör med Ikeas 5-kronors handdukar virade runt en "rotborste på skaft", en blomspruta med såpavatten i byxlinningen, funkar klockrent för mig!

morsa ra skrev 2008-09-17 00:23:11 följande:

förresten! såg på tv-shop hur äckligt golven är fast det är nyskurade, för oftast så häller man ju ut vattnet och så tänker man, oj , va smutsigt! men det kanske inte alltid man går tillbaka och skurar igen! inte jag iaf!dom ville iaf sälja en ångrengörare! för då skulle golven bli såååå fina, och den rengjorde mattor med! och allt detta utan medel! det lät ju för bra för att vara sant!någon av alla husmödrar som testat att städa golven med ånga?
Svar på tråden "Husmorstips" m.m.!!!!!!! (små tips som förenklar vardagen) Del 2