Anonym (fast?) skrev 2008-09-17 08:59:00 följande:
Funderar på om det stämmer att man kan säga upp sig från vikariat när anställningsavtalet har formuleringen "dock längst till och med"?Jag behövde verkligen ett jobb nu men det är slitigt och rätt dåligt betalt samt deltid så med pendlingskostnader lönar det sig knappt. Jag kommer inte heller att få stämpla upp under hela perioden pga de nya reglerna. Jag vill ju ellre ha ett heltidsjobb men är det lönt att söka? Jag måste ju veta att jag får sluta vikariatet OM jag skulle få annat jobb?
Ta kontakt med facket o fråga. Det är skillnad på hur det är formulerat i anställningsavtalet, just det med ett startdatum och ett stoppdatum för tillfälliga anställningen.
Vidare ska du fråga vad som händer om du, trots att du eg inte får, avbryter din anställning.
Sen att snacka med arbetsgivaren om vilken policy de har i sånna här fall är väl heller inte dumt!? Vet att många arbetsgivare släpper folk om de vill vidare, trots att de är fast i sitt arbetskontrakt.
I värsta fall kan det vara så att du har ingått ett kontrakt iom din anställning där du bundit dig att arbeta utsatt tidsperiod, utan rätt att avbryta!