• Anonym (lilla jag)

Fett knöl har blivit en JÄTTE "finne"

Trodde jag skulle döööö i morse då jag såg mig i spegeln...
    Jag har haft/har en liten fettknöl på vänster sida ansiktet på sidan av ögat.Nu för nån dag sen så började den se lite konstig ut så jag tryckte på den och fyyy det kom ju ut MASSOR luktade inte gott om jag så säger.. Kunde klämma ut äckel "var" i 2 dagar och den bara växte och ömmade.
    nu har det blivit så svullet där så ögat gick nästan inte att öppna i morse. Jag vet jag måste till läkaren!!Måste fixa barnvakt bara och det är inte det lättaste då alla jobbar och halva släkten jobbar på annan ort. min sambo jobbar 40 mil hemifrån.
    NÅN SOM HAFT NÅT LIKNANDE??? TIPS OCH RÅD MOTTAGES TACKSAMT
    Nån annan som haft nåt liknande?? Hjälp och tips önskas

• Svar på tråden Fett knöl har blivit en JÄTTE "finne"
  • lövet2

Jag råkade ut för något liknande, men min knöl satt tack och lov uppe på huvudet. Jag fick gå till en sköterska två gånger, då hon klämde ur allt som fanns där och sedan tvättade rent. Sedan fick jag rengöra med sprit varje dag, och det tog nog en månad innan det hade läkt ...

• Anonym (lilla jag)

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sååååååååå typiskt att det skulle hända just nu ska gifta mig om 1 1/2 vecka.
    Hoppas den är borta då

• Pysen

Låter som en böld... Då kan man behöva pencillin... Ring VC idag!

• J W

Anonym (lilla jag) skrev 2008-09-17 10:38:46 följande:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sååååååååå typiskt att det skulle hända just nu ska gifta mig om 1 1/2 vecka.Hoppas den är borta då
    Stackare!!
    Hoppas den försvinner FORT!
  • Anonym

Jag har haft liknande, men inte så stora. Tvätta händerna och ansiktet innan du tar på den. Infektionen kommer från dina fingrar.

Tvätta den sedan med sprit. Kläm försiktigt ut innehållet om möjligt, men var försiktigt så att du inte skadar skinnet med naglarna. Håll en bit papper emellan om det behövs. Tvätta den sedan med sprit igen.
    Och stick förbi vårdcentralen så snart du kan - de har lösningen så att den är borta till ditt bröllop.

• Anonym

Anonym (lilla jag) skrev 2008-09-17 10:38:46 följande:

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ sååååååååå typiskt att det skulle hända just nu ska gifta mig om 1 1/2 vecka.Hoppas den är borta då
    Håller tummarna på att det försvinner jättefort. Och grattis till det stundande bröllopet.
  • MeNoLike

jag har några små vita "fettknölar" i ansiktet, är det såna du menar?

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Anonym (lilla jag)
    MeNoLike skrev 2008-09-17 11:16:10 följande:
    jag har några små vita "fettknölar" i ansiktet, är det såna du menar?
    ja men och hård var den men liten och lien beror väl på vad man jämför med =) den var ca stor som en halv okokt makaron för en månad sen(vilken jämförelse men det enda jag kom på =)

Har pratat med vc i dag ska dit kl 3
  • Anonym (lilla jag)
    Anonym skrev 2008-09-17 11:12:10 följande:
    Jag har haft liknande, men inte så stora. Tvätta händerna och ansiktet innan du tar på den. Infektionen kommer från dina fingrar. Tvätta den sedan med sprit. Kläm försiktigt ut innehållet om möjligt, men var försiktigt så att du inte skadar skinnet med naglarna. Håll en bit papper emellan om det behövs. Tvätta den sedan med sprit igen. Och stick förbi vårdcentralen så snart du kan - de har lösningen så att den är borta till ditt bröllop.
    Jag har inte gjort annat än tvättat och spritat i 2 dagar men det hjälpte tydligen inte...
    Jag eller den formligen sprutade var på spegeln i förrgår BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
  • Anonym (lilla jag)

HAha nu är den borta!!! Inte riktigt allt och jag är fortfarande svullen men har fått antibiotika. Rolig läkare hade jag åxå hihi

• Anonym

Anonym (lilla jag) skrev 2008-09-18 07:32:09 följande:

HAha nu är den borta!!! Inte riktigt allt och jag är fortfarande svullen men har fått antibiotika. Rolig läkare hade jag åxå hihi
    Så skönt att den snart är borta
  • Anonym

Hade en sådan "varböld" mellan brösten en gång..... helvete vad den gjorde ont och det kom ut hur mycket "slajm" som helst Bläääääääh!!!!!!!!!

• Anonym

Maken hade en sånn i armhålan en gång, han fick gå hem från jobbet för han trodde att han hade fått cancer, hade skitont så han kunde inte jobba. Jag klämde på den när han kom hem och det sprutade var över hela ögat på mig!!! BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

• Anonym

Min kille har en sån på ryggen, från början var den stenhårt och spännde järnet. Jag provade att klämma på en och "splasch" så sprack den och ut komhur mkt som helst.

Men nu 2 år senare är den fortf inte helt borta. Jag kan fortf klämma ut som en liten mask ibland och den känns om man stryker handem över den.

Hur får man bort fettknölar helt och hållet?
    Är det farligt om de sitter kvar, om man inte har ont av dem?

• Anonym (lilla jag)
    Anonym skrev 2008-09-19 11:22:15 följande:
    Min kille har en sån på ryggen, från början var den stenhårt och spännde järnet. Jag provade att klämma på en och "splasch" så sprack den och ut komhur mkt som helst.Men nu 2 år senare är den fortf inte helt borta. Jag kan fortf klämma ut som en liten mask ibland och den känns om man stryker handem över den.Hur får man bort fettknölar helt och hållet?Är det farligt om de sitter kvar, om man inte har ont av dem?
    FArligt är det väl inte men har du en så ta bort den spara inte som jag gjorde,jag hade inga besvär.
    Men sen så över en natt blev den ett MONSTER delux
Svar på tråden Fett knöl har blivit en JÄTTE "finne"