Sabso, om du vill veta lite mer om vad man kan få, så "ser" vår nyinköpta Volvo för 12 000 kr ut så här:
Det är en årsmodell 1987 (Volvo 245 GLT), som gått 21 000 mil. Besiktigad i slutet av mars utan anmärkning. Ganska rostig baklucka, men inte hål på något sätt. Röd lack - gav ett fräscht intryck. Under huven var det rent och snyggt - han hade haft en motortvätt på den i våras. Enkel originalstereo, dragkrok och skyddsgaller mot bagaget. Bensinmätaren var trasig (stor nackdel tycker jag), fläktvredet var sönder och kamaxelremmen borde nog bytas, trodde han vi köpte av. Vi fick med bra sommar/vinterdäck, en AKTA-barnstol (inte minsta modellen, utan nästa, som barnet kan ha rätt länge) med remmar, takbågar samt lite reservdelar och en Volvobok. Han hade alla papper i ordning och en del av förre ägarens också. Han var själv andra ägaren.
Ja... ungefär så var det. GLT:n ska vara den lite lyxigagare, om jag föstått det rätt ;) Med skinn runt växelspaken, mjuka nackstöd och sånt, som jag inte förstår mig på ändå!