Inlägg från: Anonym (jenna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jenna)

Sobril=självmord?

Jag försökte ta livet av mig med en massa sobril blandat med sprit och lite andra tabletter jag hade hemma. Det fungerade inte så bra. Efter en stund spydde jag en massa och sen sov jag flera dagar i sträck. Första dagen som vaken har jag inget minne av alls, det tog tid innan kroppen och hjärnan fungerade.

Vad jag har hört så är det väldigt svårt att faktiskt dö av sobril, de som försöker brukar oftast bara bli som mig, sova flera dagar i sträck.

Det är såklart inte omöjligt, man kan ju reagera olika, men det vanligaste är väl att enbart sobril inte räcker.

• Anonym (jenna)

Anonym (sobril) skrev 2008-12-09 23:03:51 följande:

Anonym (Helen) ja endast en karta tabl... fick kramper hamande i fyllecellen dom antog jag var full.. ambulans hämtade mig å jag höll på att dö då jag tappade andningen fick ligga i resp. 9Idag 22:59 | ID: 39165497 Anonym jag skulle inte ta dom då risken finns att barnet påverkas!!!
    Usch vad hemskt. Är du känslig för sobril annars?
  • Anonym (jenna)

Anonym (sobril) skrev 2008-12-09 23:06:23 följande:

12Idag 23:04 | ID: 39165651 Anonym (jenna) det som räddade ditt liv där.. (jobbar som fh) var att du spydde offtas är /blir man så avtrubbad att man inte kräks... utan hamnat i medvetslöshet.
    Ja det gjorde säkert sitt, vet inte om det är vanligt att man gör det. Det blir ju en omedveten reflex på något sätt, jag var redan ganska borta när jag började spy, det gick inte alls att stoppa. Det är jag såklart glad för nu
  • Anonym (jenna)

Anonym (sobril) skrev 2008-12-09 23:10:46 följande:

16Idag 23:07 | ID: 39165771 Anonym (jenna) men vilka andra tabletter tog du??
    Jag kommer inte riktigt ihåg, tog alla tabletter i skåpet, fick säkert med några vitamintabletter också Men jag kommer ihåg att jag tog alla mina antidepressiva tabletter också. Hade tidigare fått en anafylaktisk chock av en antideppresiv medicn, och planen när jag tog dom var väl lite att jag skulle få det av den nya sorten också. Sen blev det väl typ alvedon och annat som låg där. Tänkte att kombinationen av det med väldigt många sobril plus lite alkohol skulle vara en done deal.
  • Anonym (jenna)

Anonym skrev 2008-12-09 23:20:03 följande:

hur mår du nu då??hr du kommit bort från dessa tankar? Anonym (jenna) skrev 2008-12-09 23:16:28 följande:
    Ja absolut. Jag valde att se det som att det var ödet som gjorde att inget mer hände pga tabletterna. Det var inte meningen att jag skulle dö Var deprimerad fortfarande ett tag efter såklart, hade en katastrofal situation som jag kommit ifrån. Det känns väldigt avlägset nu och kan knappt förstå hur det kändes som en utväg då..
  • Anonym (jenna)

Anonym (sobril) skrev 2008-12-09 23:22:49 följande:

23Idag 23:16 | ID: 39166042 Anonym (jenna) undrar jag åxå.... hur mår du nu... jag skar mig på armarna för jag kunde inte hantera ångesten samt blev jag inlagd på akut psyk... uchh nte kuuul skar du dig ngt???
    Ja jag skar mig ganska ofta ett tag, men inte för att ta livet av mig utan mest för att hantera smärtan. Klarade inte av det själv, och på något sätt ville man att någon skulle se hur illa det var och komma och rädda en. Men det fungerade inte riktigt. När min dåvarande pojkvän såg det första gången så blev han chockad och arg, gav mig en lavett. Sen var det som om det aldrig hade hänt.

Hoppas jag aldrig någonsin blir så deprimerad igen, för jag hade verkligen ingen kontroll över något. Det är läskigt när man ser tillbaka..

Har du också blivit bättre?
  • Anonym (jenna)

Anonym (sobril) skrev 2008-12-09 23:33:47 följande:

Anonym (jenna) hadde ett dåligt förhållande med psykisk/fysisk misshandel i några år.. efter jag lämnade honom så bröt allt ut... försökte ta livet av mig sen kom ångesten skar mig på armarna har en idag djupa ärr på armarna.. sen träffade jag min nuvarande sambo hamnade på akut LVM 3 veckor DÅ DOM ansåg att jag var i fara för att supa ihjäl mig. sen blev jag frisläppt söp ju pga av ångesten. blev tsm med min nuvarande blev frisk från ångesten å alkohol slutade medicinera .. blev gravid fick barn nu snart 6 månader senare så börjar ångesten komma tebax... men kanj u givetvis hantera den bättre en sisst .. för jag vet ju vad den är å vad den vill.. sj då??
    När jag läser det du skriver så tänker jag bara "wow, vilken stark person!". Att gå igenom så mycket och resa sig och fixa sitt liv, det är så himla starkt!
Svar på tråden Sobril=självmord?