• Anonym (Lärare)

Min utländska elev vill komma i kontakt med homosexuella i Norrbotten.

Har en elev som är utländsk och han vill så gärna ha hjälp med var han kan vända sig för att komma i kontakt med homosexuella män i Norrbottenstrakten. Luleå eller Boden eller nära dessa orter.

Finns det någonstans han kan vända sig för stöd och samtal annat än RFSL?

Tack på förhand!

/Lärarinnan

• Svar på tråden Min utländska elev vill komma i kontakt med homosexuella i Norrbotten.
  • lunkentuss

Vill du att han ska ha stöd? Varför?
    Han ville väl bara komma i kontakt med (andra?) homosexuella...?

• Anonym (Lärare)

Men snälla ni....Han bad ju mig om hjälp med att få tag i någon att prata med OCH träffa andra homosexuella. Varför svarar ni på detta om ni bara har korkade saker att säga?

• snapdragon

vad var så korkat med mitt förslag?

Anonym (Lärare) skrev 2008-09-18 11:18:03 följande:

Men snälla ni....Han bad ju mig om hjälp med att få tag i någon att prata med OCH träffa andra homosexuella. Varför svarar ni på detta om ni bara har korkade saker att säga?
  • Atredot

RSFL? De har ju lokalavdelningar, ungdomsgrupper osv....

• fam kaos
    Är det eleven eller du som vill ha kontakt?
  • ploppviola

Kanske ska han kontakta en psykolog??

Här ska man kanske skriva nåt fyndigt?
  • snapdragon

varför då?

ploppviola skrev 2008-09-18 18:44:17 följande:
  • lunkentuss

Anonym (Lärare) skrev 2008-09-18 11:18:03 följande:

Du skrev bara att han sagt att han vill ha kontakt med homosexuella. Det lät som att DU tyckte han då borde ha stöd av nån anledning... Jag undrar då varför du vill att han ska ha stöd eftersom homosexualitet är normalt.

Om det är HAn som vill prata så kan han vända sig till ungdomsmottagningen så kan dom guida han rätt beroende på vad han vill prata om. Och qx.se är ett väldigt bra community om man är homo ja =)
  • SlampSmillan
    ploppviola skrev 2008-09-18 18:44:17 följande:
    de går inte att bota
    Gör rätt - ONANERA MERA :)
  • Anonym (Lärare)

Haha...Ja först får jag be om ursäkt för att jag missförstod inlägget där det stod qx .
    Och sen, vem har sagt att jag vill bota honom. Jag vill ju hjälpa honom eftersom han anförtrodde sig till mig. Han lyckades på extremt knagglig engelska förmedla att han är gay, han har aldrig berättat det åt någon, han vill prata med någon om detta , och sen vill han komma i kontakt med andra gaykillar.

Varför är det fel av mig att hjälpa honom och leta lite info. Eftersom jag är kvinna så har jag ingen aning om var gaykillar möts.

Men tack snälla ni för de seriösa svar jag fått. Håller just nu på att skriva ett brev till honom.

Trevlig kväll!

• SlampSmillan
    Anonym (Lärare) skrev 2008-09-18 20:50:06 följande:
    Haha...Ja först får jag be om ursäkt för att jag missförstod inlägget där det stod qx . Och sen, vem har sagt att jag vill bota honom. Jag vill ju hjälpa honom eftersom han anförtrodde sig till mig. Han lyckades på extremt knagglig engelska förmedla att han är gay, han har aldrig berättat det åt någon, han vill prata med någon om detta , och sen vill han komma i kontakt med andra gaykillar.Varför är det fel av mig att hjälpa honom och leta lite info. Eftersom jag är kvinna så har jag ingen aning om var gaykillar möts.Men tack snälla ni för de seriösa svar jag fått. Håller just nu på att skriva ett brev till honom.Trevlig kväll!

Du gör inget fel, Gaykillar finns på rfsl. goggla o se vad du kan finna där..
    dom kan säkert hjälpa dig & din vän.

Lycka till

Gör rätt - ONANERA MERA :)
  • Anonym (Lärare)

Tack slampsmillan. Nu har jag letat här och där. Min man tycker jag är lite rolig när jag letar efter gaysidor. Men jag tycker det är jättekul att kunna hjälpa en vilsen kille som dessutom inte ens kan tala engelska nog bra, och ännu mindre svenska. Denna kille talar något så konstigt som Tigrinja. Så han lär ju inte kunna träffa någon häruppe som talar samma språk.

• LadyWillow

Tigrinja, är det det man talar i Eritrea? Hur som helst så är RFSL mitt bästa tips, finns inte så mycket annat i norrbotten.

Svar på tråden Min utländska elev vill komma i kontakt med homosexuella i Norrbotten.