• Mysis

Normalt med stick/hugg i livmodern i vecka 6-7?

Hej på er!!

Nu har jag blivit gravid igen och är i 6 veckan (5+6) efter ett missfall i höstas.

Har idag känt som att det sticker/hugger till i livmodern några gånger.

Är detta normalt eller kan det vara ett mf på g igen..? Liiiite orolig alltså...

Kramar och hoppas på ett snabbt svar.

• Svar på tråden Normalt med stick/hugg i livmodern i vecka 6-7?
  • Sparvel

Heeeeeeeelt normalt!
    Det växer ju o grejar där inne nu! Ligamenten som livmodern hänger i flyttar på sig o töjs. Ingen fara på taket!
    Det är lika bra du vänjer dig, du kommer känna så en hel del!

Grattis oxå!

• Lillan 1

Hej!
    Är i vecka 7, ska ha den 9/12 och känner precis som du lite stick/hugg i livmodern då och då. Jag har också haft missfall för ´ca.1,5 år sedan så man är ju lite orolig. Skönt att höra att fler känner så och att de är normalt!!! Logiskt sett borde man ju fatta det för de händer ju såå mycket där inne men ändå är man orolig.
    Grattis till er och kramar!

• Aurora

förstår din oro..men det är ingen fara!Har haft så mkt till och från är i vecka 16 nu..så du lär få vänja dig...*ler*..obehgligt men ofarligt...lycka till!

• Mysis

Tack gulliga ni för era lugnande svar!!

Ska försöka att inte tänka så mkt på att man är gravid och oroa sig i onödan.

Ha det så bra i vårsolen!

• Blue

Jag instämmer också i att det är helt normalt. Jag hade väldigt mycket hugg och stick i magen under den första delen av graviditeten. Det kunde göra rejält ont. Men det gick bra ändå .

• Tjej 1975

Jag hade rejäl växtvärk under v. 6-9, sen har det lugnat sig lite.

• lovea1

hej alla!!
    Jag är i v 12 o har sen förra veckan haft konstant ont i nedre delen av ryggen (bara på ena sidan)Det gör så ont att jag knappt kan resa mej ur en sittande position!! ringde till mvc men min bm var på semester men fick svaret av "en mycket trevlig dam" att jag skulle gå till vår när- akut! har inte vågat ta mej dit... Ska jag oroa mej?

• Åsa

Jag hade så runt de veckorna. Åkte t o m in för undersökning då jag blev rädd för utomkvedeshavandeskap, men allt var OK, "växtvärk".

• Mammatilltretroll

lovea: Jag har precis som du ont i ena delen av ryggen och lite ont i magen också.. blir så orolig - hur gick det för dig?

Någon annan kanske som har kloka ord att ge?

• Girlfriend in a coma

Växtvärk, typ som en molande mensvärk känner jag och har känt hela tiden, mest i början. Det typ strålar genom magen ut i ryggen. Men inte på ett jätteont sätt, mest lite obehag, har hört att det är normalt så det gör mig inte orolig.

Svar på tråden Normalt med stick/hugg i livmodern i vecka 6-7?