• SilentStar

Får så ont i livmodern när jag hostar :-(

Har precis haft en dunderförkylning och som alltid så slutar den med några veckors rethosta, mest på nätterna såklart. Inatt så hostade jag väldigt mycket, kunde inte sluta. Tillslut hade jag så ont i livmodern att jag grät. Det riktigt högg och stramade. Detta är inte farligt för bebisen väl? Den ska väl klara av sådant, även om det är väldigt våldsamma hostningar?

Är i vecka 9.

• Svar på tråden Får så ont i livmodern när jag hostar :-(
  • lunkentuss

Kan inte svara på din fråga, men jag får oxå ont när jag hostar elr nyser (inte så ont så jag gråter, men det gör ont nästan varje gång)
    Har däremot aldrig tänkt på om det är farligt elr ej... :-/

• liveandlearn

Har med funderat på om det är farligt, för jag får så himla ont i livmodern när jag nyser, känns som den ska spricka ungefär :S
    Jag är i vecka 10

• JvH

Livmodern är som jag läste mej till väldigt öm och känslig i början av graviditeten, mensvärk och kramper hör nog första 20 veckorna till.
    Men jag har aldrig hört eller läst att det är farligt för bebisen, så det är nog bara ni och inte bebis som får lida

• Odling

Jag får också ont när jag tex hostar. Har läst att det är ligamenten runt livmodern som det drar till i, icke farligt. Men inte så himla skönt.

• kramgrisen

Min bm sa att det var ligamenten..har det med, om jag hostar eller reser mej för sanbbbt, eller lyfter för tungt. de fungerde som ett par gummiband..

Svar på tråden Får så ont i livmodern när jag hostar :-(