• Anonym (fyran)

Om man har tre barn av samma kön,är det då omöjligt att få en fjärde av motsatt kön? Statistik?

Så är det! Det här ska inte bli en påhopps tråd. Jag vill ha en tjej efter tre killar,så enkelt är det. Är det någon som vet om någon statistik? är loppet helt kört?

• Svar på tråden Om man har tre barn av samma kön,är det då omöjligt att få en fjärde av motsatt kön? Statistik?
  • Lillstrumpa82

Jag är tjej och har tre äldre bröder
    Och hade en klasskompis när jag var yngre som hade precis samma uppdelning i syskonskaran.

• Anonym (nepp)

min svärmor fick tre söner först, sen en dotter, sen en son till, en dotter till och nu senast en son till

• sasssyy

vad jag har hört så är det mindre chans att du får en flicka än en pojke om du redan har tre pojkar. Av den enkla anledningen att det är mannens spermier som bestämmer vilket kön barnet ska få och en del män har bara "enkönade" eller iaf ett överskott på ett visst kön.

Rent statistiskt om man ser till hela landet, oavsett VEM som är far till barnet så borde det vara enormt stor chans att man får fler flickor än pojkar och därmed vore en flicka säkrad till dig, men som sagt... det beror på din man... och har han redan producerat tre pojkar så är faktiskt chansen liten att det blir en flicka nu....

• kaksmulan

statestiken säger att du har 50% chans att få en kille och det är 50% chans att det är en tjej! Så är det bara. 50-50 betyder att det är slumpen som avgör och det har ingenting att göra med hur många barn du har av ett kön sen innan.

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Fru 31maj

Minns inte exakt hur det var men läste nånstans att det efter första barnet var typ 70% chans att det andra skulle bli samma kön och för varje barn med samma kön så ökade den procenten.
    Minns bara inte procentsatserna.
    I vilket fall var det inte 50-50% varje gång.

• Anonym (fyran)
    Lillstrumpa82 skrev 2008-09-18 12:20:29 följande:
    Jag är tjej och har tre äldre bröder Och hade en klasskompis när jag var yngre som hade precis samma uppdelning i syskonskaran.
    [/citat]

Låter hoppfullt!

Anonym (nepp) skrev 2008-09-18 12:21:27 följande:
    [citat]
    min svärmor fick tre söner först, sen en dotter, sen en son till, en dotter till och nu senast en son till
    Oj vad många
  • Anonym (Loa)

en vän till familjen har 13 söner så vissa kan bara få barn av ett kön:men det kan ju vara slumpen också och det kan du inte göra något åt.Blir det en flicka så blir det.Det är 50% chans för båda.

• thissan
    sasssyy skrev 2008-09-18 12:21:29 följande:
    vad jag har hört så är det mindre chans att du får en flicka än en pojke om du redan har tre pojkar. Av den enkla anledningen att det är mannens spermier som bestämmer vilket kön barnet ska få och en del män har bara "enkönade" eller iaf ett överskott på ett visst kön.Rent statistiskt om man ser till hela landet, oavsett VEM som är far till barnet så borde det vara enormt stor chans att man får fler flickor än pojkar och därmed vore en flicka säkrad till dig, men som sagt... det beror på din man... och har han redan producerat tre pojkar så är faktiskt chansen liten att det blir en flicka nu....
    Är det sant? Kan de ha överskott av ett kön? Och även BARA spermier med ena anlaget?
  • Anonym (fyran)

Anonym (Loa) skrev 2008-09-18 12:24:01 följande:

en vän till familjen har 13 söner så vissa kan bara få barn av ett kön:men det kan ju vara slumpen också och det kan du inte göra något åt.Blir det en flicka så blir det.Det är 50% chans för båda.
    Tretton??? Ville dem gärna ha en tjej eller skyddar dem sej inte?
  • Anonym (*fyra*)

Här gar man fyra poikar och gissa vad femte är i magen??
    kille,kille,kille

Här kan man tydligen inte göra tjejr..

Svar på tråden Om man har tre barn av samma kön,är det då omöjligt att få en fjärde av motsatt kön? Statistik?