• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När börjar du pynta inför Jul?
  • MinaHjältar

1:a advent

Mina små troll
  • CosmicCat

Annat. 1:a advent tar jag fram ljusstakar och stjärnor till fönstren, samt julgardiner. Men resten av julpyntet sätts upp dagen före julafton.

• Lille Fi

I år kommer ja inte pynta alls, men annars brukar de va en typ en vecka innan jul. E inte så mkt för att pynta.

• Agapi

1 december eller 1 advent vad som nu kommer först. Men då är de bara stjärnor ljusstakar och lite sånntdär. Julgran och allt annat pynt kommer upp kvällen innan julafton

• Mornie Alantie

Låter bli att pynta tills min man kommer på att det snart är jul och inser att det intre är pyntat. Då sätter vi upp stjärna och ljusstake. Brukar vara runt 2a advent. Hoppas varje år att han ska glömma bort, hatar att pynta

• Tindra02

Till 1:a advent, så på lör håller jag på hela dan
    Mannen tar alla barnen och sticker iväg, gött alldeles själv...

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, Bf 14 nov
  • lövet2
    Dagen (kvällen) före julafton. Till 1:a advent tar vi enbart fram adventsstjärnor och adventsstakar - inget annat.
  • anelia

1:a advent kommer ljusstakar och adventsstjärnorna fram, byter även till julgardiner. Resten, så som tomtar och gran kommer inte upp förren den 23:e december

• Nyfiken gul

1:a advent enligt tradition - då åker allting fram o det pyntas i flera dagar med julgran, gardiner o annat..

I år blir det dock mer sparsmakat pga en liten baby som kommer att vara lite väl nyfiken på sakerna...

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
Svar på tråden När börjar du pynta inför Jul?