• SHT

Någon som dyker??

Är det någon här inne som dyker??
    Skulle vara kul o veta....
    Jag o min sambo tar våra OW-cert nu i augusti.
    Ska bli så kul!!!!

• Svar på tråden Någon som dyker??
  • snysop

Jag!! Tog vårat OW i *hm* juli 2003, men har inte dykt så mycket sen dess. Bara en gång på Bali. Skulle ta AOW nu i sommar men har en bebbe i magen så det är inte så bra. Dessutom skall vi till Malaysia nu i juli och där får jag heller inte dyka... bara maken. Jaja, tur att snorklingen är fin. Jag tror iofs att jag har en haj i magen, för mina cravings är fisk och skaldjur + att kroppen skriiiker efter dykning!!

• peppigapia

har tagit ow i thailand för ngr år sedan..UNDERBART...har tyvärr inte haft tillfälle att dyka efter det men det ska bli av..har en man som har dykt mkt.
    Lycka till i augusti...du kommer älska det!!

• Bippan

Dykare här med, AOW med ca 80 dyk. Tog cert här hemma 2001 och har dykt ungefär lika mycket i Sverige som utomlands. Verkligen härligt och något jag kommer att fortsätta göra hela livet. Utrustningen är ju lite dyr men jag är väldigt glad att jag gjorde slag i saken och köpte rubbet från början, annars hade det nog inte blivit så mycket av.

Gillar spektakulära undervattenslandskap med bråddjup, grottor och tunnlar. Vissa av dyken jag gjort har framkallat lyckogåshud och nästan religiösa upplevelser. Något av det vackraste jag någonsin sett var en jättegrotta vi simmade upp i. Därinne glittrade hela taket av solljus som kom in genom en liten skreva i klippan och reflekterades i vattenytan. På ner/utvägen såg man hela den enorma grottöppningen ut mot det lysande knallblå, med några av dykkompisarna som små silhuetter framför oss. Känslan kan inte beskrivas, måste upplevas!

Förbaskat synd att man inte kan dyka under en graviditet... Nu börjar jag räkna dagarna till vårt första försök, så (förhoppningsvis) är kanske sensommaren körd för min del
    Men innan dess ska jag nog hinna med fem-tio dyk till!

• Bippan

Härligt, jag lyckades visst skrämma bort alla härifrån... men jag gör ett tappert försök att fråga snysop om dykningen på Bali, för jag är nyfiken och sugen på att åka dit. Var dök ni där? Var det fint?

Svar på tråden Någon som dyker??