• Anonym

Knipkulorna trillar ut!

Jag har köpt ett par knipkulor eftersom jag märkt att knipet inte varit det bästa... Jag kan knipa rätt, men kommer sällan till skott och tyckte därför knipkulor skulle vara bra... Grejen är bara den att de är på väg ut Trillar inte ut helt, men börjar leta sig nedåt... Hur lång tid tar det innan knipet bli starkare, eller snarare, blir det någonsin det? Jag måste ju vara väldigt, väldigt slapp...

• Svar på tråden Knipkulorna trillar ut!
  • Censur

börja med att ligga ner när du använder kulorna då... jag har hört att man ska göra det

• Anonym (Mi)

Vad jag har förstått så kan det va lite trixit med knipkulor, men eftersom det är muskulaturen som blir slapp så går det ju att träna upp knipet igen. Så knip på du, ge inte upp!

• Lundby87

Du kan träna knip övningar när du kissar med har jag hört. kissa lite håll dig kissa lite håll dig. då blir det par övningar om dan.

• Censur
    Emmmi skrev 2008-09-18 17:21:33 följande:
    Du kan träna knip övningar när du kissar med har jag hört. kissa lite håll dig kissa lite håll dig. då blir det par övningar om dan.
    det ska man inte göra särskilt ofta....
    Knip när du sitter framför datorn några minuter, flera ggr per dag
  • Anonym (Mi)
    Censur skrev 2008-09-18 17:23:04 följande:
    det ska man inte göra särskilt ofta....Knip när du sitter framför datorn några minuter, flera ggr per dag
    varför inte?
  • Censur

jag vet inte... Men överallt jag läst om det så står det att man INTE ska göra det ofta alls. Det kan man mest göra för att se om man kniper bra

åh kniiiiip
  • Lundby87

mm vrf inte min bm som sa det till mig? Hört att man skall inte pressa ut kiss däremot utan låta det rinna.

• Morbid angel
    Emmmi skrev 2008-09-18 17:26:03 följande:
    mm vrf inte min bm som sa det till mig? Hört att man skall inte pressa ut kiss däremot utan låta det rinna.
    Var det inte bara ett tips för att se om man hittat rätt muskler?
    Det är inte ett sätt som man ska göra knipövningar på,däremot för att kolla om man kniper med rätt muskler som sagt.

Ligg ner med kulorna till att börja med.
  • Lundby87

brukar jag göra när jag sitter vid datorn eller åker buss. men kan bara knipa 1-2sek.

• minatre

Som en del sagt så använd dem i början när du ligger ned/sitter vid datorn eller dyl. Du kan då oxå knipa runt kulorna för att träna extra. Sedan efter ett tag kan du börja ha dem inne i tex duschen eller när du diskar, alltså när du står upp men inte rör dig en massa. När du känner att du har kontroll över dem då, så kan du gå runt med dem inne. Plötsligt kommer du kunna röra dig obehindrat med dem inne, glömma bort dem och gå till affären och dyl utan att ta ut dem

Det brukar gå fort att träna upp musklerna!!

Svar på tråden Knipkulorna trillar ut!