• Smulu

Pladdermorsorna tjötar vidare!

Heeeej!

Tackar för inbjudan Trinis

• Smulu

AP ja... Är det verkligen bebisarna som mår såå bra av det, eller är det mammorna som njuter av att ha bebisen så nära. Visst ok när de är riktigt små, men sedan så måste de ju få vara ifrån mamman lite grann iallafall.

Undras om jag skulle ta och skriva en tråd i AP-forumet och berätta hur jag la Frida på en filt på golvet medan jag drack mitt kaffe efter babyrytmiken... Gissar att svaret skulle bli Usch å fy så skulle JAAAAAAG aaaaaldrig göra.

• Smulu

Från ett annat forum

Vad är det för skillnad på flickor/kvinnor i åldern: 8, 18, 28, 38, 48, 58. 68, och 78?

8 år -- Du tar henne till sängs för att berätta en historia.

18 år -- Du berättar en historia och tar henne till sängs.

28 år-- Du behöver inte någon historia för att få henne till sängs .

38 år -- Hon berättar en historia och tar dig till sängs.

48 år-- Hon berättar en historia för att undvika att få dig till sängs.

58 år -- Du stannar i sängen för att undvika hennes historia.

68 år -- Om du tar henne till sängs så blir det en otrolig historia!

78 år -- Vilken historia??? Vilken säng??? Och vem är du???

• Smulu

Stackare Inte kul med ont i magen.
    Idag ska Frida vara med sin pappa hela långa kvällen medan jag är på partaj

Ja, det där med att säga nej... jag kan känna igen mig en hel del. Vill inte göra andra ledsna, vet hur det känns att få ett nej när man vågat sig på att fråga. Men samtidigt ska jag inte behöva slå knut på mig själv (och göra något jag inte vill) för att göra andra nöjda.

Med andra ord... Ni får ta mig som jag är

• Smulu

Grattis Marianne! (fint namn förresten, Frida heter Marianne i andranamn).

Igår var Frida med Pappa hela kvällen, det hade gått jätte bra hon åt gröt och sedan broccolipure och somnade efter lite gnällande kl 21. Sov sedan ända tills mamma kom hem vid 2. Då fick hon en liten slurk. Sen sov vi alla tre ända till kvart i nio. Vaknade av att hon låg och "pratade" med sin blåa giraff

Idag kan jag inte komma med och fika, vi ska till farmor och farfar och hälsa på.

Njut av din natt Hugo Boss. Ta en låååång sovmorgon!!

• Smulu
    Trinis skrev 2008-09-20 23:40:29 följande:
    Tänk det finns flera än oss som är trevliga
    Haha, ja och tur är väl det

Vi hade det jättetrevligt hos Farmor och Farfar. Frida var lite blyg först men sedan gick det bra.

Idag ska vi ta oss en tur till Liseberg, jag och Frida
    Nån som vill med så slipper vi gå själva. Gratis inträde för 4 pers med läsvärdet, så är det för mycket folk så behöver man inte stanna där inne bara för man betalt in sig.
  • Smulu

Hej hej!

Hittade ni nått skoj på Ikea? Frida har en urmysig lekfilt vi hittade där nu senast.

Liseberg var trevligt, men inte så lätt att komma in nånstans med barnvagnen (man får ställa den utanför), så vi gick bara en promenad genom den nya planteringen de anlagt för Göteborgslustgårdar.

Man sover ju väldigt lätt. Jag vaknar av minst ljud Frida gör ifrån sig, min sambo sover lugnt vidare.

• Smulu

Åh vad jobbigt med sjuk bebis Fridisen har hittils klarat sig, peppar peppar. Förresten läste ni om Alvedon? Man ska visst vara försiktig med att ge det till barn under året.

Svar på tråden Pladdermorsorna tjötar vidare!