Pladdermorsorna tjötar vidare!
Jag får första ordet i denna tråden..yoho
På tal om attachment parenting vi pratade om innan, se på denna:
www.familjeliv.se/Foralder/Forum-3-100/m36371795.html
Märk, dottern är 18 månader:0)
Jag får första ordet i denna tråden..yoho
På tal om attachment parenting vi pratade om innan, se på denna:
www.familjeliv.se/Foralder/Forum-3-100/m36371795.html
Märk, dottern är 18 månader:0)
Hej!
Nu är alla här...vad bra
Först Smulu, vilken härlig historia...skratt
Sen, tror vi alla här tänker rätt lika om hur vi ska ta hand om våra bebisar, och de som är riktigt AP tycker nog säkert att det du gör är fel, men tänk på deras stackars bebisar som antingen blir psykfall och får jätteångest när dom blir vuxna för att deras mammor inte har låtit dom få prova på saker, eller blir jätteklängiga och aldrig vill gå 1 meter från sin mamma
Nu ska jag se alla som gör bort sig i Idol utagningen. Tittar aldrig sen på programmet, men tycker det är rätt roligt att se alla som tror de kan sjunga...jag kan själv inte sjunga och ville oavsett aldrig sökt till ett sådannt program
Nu är det färdigt, inte så många konstiga idag
Men som sagt roligt att se när folk gör bort sig
Tänkte på det vi pratade om senast vi fikade, Therese, Marianne och jag. Om att vi är alltför lite duktiga på att säga nej om det är något vi inte vill bara för att vi inte vill göra andra ledsna.
Jag hade ett typiskt exempel på det nu. Det var en gammal pluggkompis, en kille som jag pluggade med i 95-96 på högskolan, vi omgicks ganska så mycket då, ingen romatiskt, bara kompisar. Vi har inte haft kontakt på många år, men haft lite småkontakt via Facebook senaste halvåret.
Nu skrev han ett mail och sa att han kom till Gbg på måndag för en kurs och undrade om jag kunde träffa honom måndag kväll. Jag känner att vi inte har något att snacka om och att det bara kommer att bli pinsam tystnad och därmed jobbigt. Men, ändå har jag så svårt att säga nej. Jag har nu tagit mig själv i kragen och skrivit att jag ska på babysim, så att jag inte kan, men varför har jag dåligt samvete och känner mig som en otrevlig person. Tror det är ett tjejproblem det där. Jaja, måtte bara skrive av mig det
Godmorgon tjejer!
Natten har vait sådär för oss, vet inte om Jonathan reagerade på sprutan eller om det bara var en sådann natt. Han vaknade typ varje timma och gnällde lite, inget särskillt och fick han bara nappen igen somnade han om, han åt som tur var bara två gånger men jag vaknade ju ändå till varje gång han gnällde.
Nu ligger han och Stefan i sängen och har en lite man to man talk, så då passade jag på att poppa in här lite.
Hur mår ni?
Jag ska förresten på en fika med några andra fl tjejer idag, kl 13.30 Café Vallagatan, om ni är sugna kom
Denna tråden www.familjeliv.se/Forum-11-239/m35067931.html
Och, ja, jag tar mig friheten att bjuda in till fikat även om det inte var jag som startade det...mitt nya jag...tar sig för bland alla dominanta mammor här
Grattis på födelsedagen Marianne, hoppas ni får en underbar dag!!!!!
Vad skönt att du ska få en kväll i lugn och ro Therese, det är välbehövligt, så njuuuut!
Jag hoppas Jonathan sovar lika bra när han blir 5 månader, Johanna, jag ser fram imot det
Ha en underbar dag alla!
God natt mina vänner, nu ska jag gå och lägga mig.
Har haft en timma nu i lugn och ro framför datorn. Stefan gick och la sig med Jonathan så jag blev uppe lite för att bara njuta av tystnaden!
Hoppas ni alla har haft en bra dag.
Therese, hoppas du har fått slappnat av och tagit det lugnt nu bara du ich Martin!
Marianne, hoppas du har haft en underbar födelsedag!
Johanna, hoppas ni har haft en bra dag hos farmor och farfar!
Själv var jag som sagt ute och fikade med några andra fl personer, tre utan barn och två med barn. Det var jättetrevligt!
Tänk det finns flera än oss som är trevliga
Hej på er!
Natten har inte varit så rolig här, Jonathan har varit rätt orolig, och jag hade så svårt att somna i går kväll och när jag först somnade vaknade han och ville ha mat.
Vi har också varit på ikea idag, det var myyyycket folk!
Förstår dig Therese, att du vaknar var 3. timma, jag gör också det när jag är hos min mamma och hon har honom, men det är ju så skönt att bara vända sig om och sova vidare
Stackare lilla Hugo!
Hoppas verkligen att Jonathan klarar sig, och självklart Viggo och Frida också. Det passar skitdåligt om han blir sjuk nu, sedan han ska ju döpas nästa helg, och han har ju precis varit sjuk också, men det är ju isåfall inget att göra åt.
Hoppas Hugo kryar på sig!
Jag kan ju inte detta, men som jag har förstått är det viktigaste att han får i sig vätska. Det kan nog ändå vara smart att ringa barnmedicin, dom kan väl om inte annat tipsa dig om vad du kan och bör ge honom!
Styrkakram till er båda