Vad mer kan jag göra!?!? (långt)
Min dotter som ska fylla 15 år nästa månad har "bara" ögon för utländska pojkar.Hon har dejtat 4 st,vilket jag påpekat för henne att det är 4 för mycket med tanke på hennes ålder! Jag har oxå pratat med henne om att det finns inget seriöst i dom utländska pojkarna,och att dom faktiskt bara vill "leka" av sej.Alla dom pojkarna hon redan dejtat har ju klart och tydligt visat vad dom går för!Efter att dom fått vad dom velat så har dom ju dumpat henne.Idag så berättade hon att hon har en ny kille,och att han är sååå bra,han förstår henne,han är inte som dom andra,hans föräldrar är bra och det bästa med det hela upplägget var att hon säger "han har en svensk pappa!!!" Detta hur "bra" killarna är har jag hört innan och det har ju oxå visat sej "hur" bra dom var! Men att pappan var svensk..OjOj...det var ett jättebra val av pojkvän då ju,enligt min dotter! Jag frågade om det var "pappan" hon skulle dejta,för även om så kungen av Sveerige hade varit killens pappa så hade jag fullkomligt skitit i det!! Jag har verkligen försökt få upp ögonen på henne om dessa killarna!! Och hon har redan fått ett rykte om sej...Madrassen,fröken töm och glöm,blattehora och en massa annat fult.Jag har gjort vad jag kunnat för att få henne att förstå att det hon gör,är att göra sej själv illa.Jag är absolut ingen rasist,är själv utländska.Men jag vet vad dom här killarna är ute efter och även vilka dom är! Och ska hon hålla sej med dom så kommer det inte bli lätt för henne heller när hon kommer till gymnasiet,eller när hon ska kanske träffa en rekordelig kille så småningom...ett rykte är ju lätt att få,men det är svårt att bli av med det.Är det någon som har tips eller själv kanske sitter i samma situation??!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-19 12:24
Ska inlägga att jag är inte fördomsfull.Jag har inget emot att min dotter skulle dejtat en utländsk kille OM det visat sej att dom har rent mjöl i påsen.Vilket dom tyvärr inte har.Jag förbjuder inte henne att vara med utländska killar.Jag försöker att få henne att förstå att man kan vara "vän" utan att låta sej luras av att det handlar om kärlek och sen pang bom rakt ner i sängen.Efter någon dag så finns det ingen kärlek utan ett krossat hjärta!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-19 18:44
Jag har pratat med min dotter om HUR pojkar kan tänkas vara.Och att hon inte ska vara så godtrogen och tro på allt dom säger till henne.Min dotter sover bara borta efter att jag talat med föräldern till den hon ska sova hos.Och då vill jag vara säker på att tiderna hålls även när hon inte sover hemma.Hennes tider på vardagar är 21.00 och helger kl 22.30.
Hon har kompisar hemma och jag är en mycket ungdomlig och trevlig mamma.Sitter inte bara hemma och glor,utan jag är ute och kollar mina barn.Ska dom på fest så hämtar jag och lämnar henne.Jag hade blivit lika lessen,arg och rädd om det gällt "svenska" killar! Men i detta fallet så är det inte så.Ni som svarat mej vänligt och gett hjälpande ord,er TACKAR jag!!!!