• Lindhis

Löptikar och galen hanhund

Måste bara skriva av mig. håller på att bli tokig på vår hanhund. En vandrande hormonbomb. ¨Det finns löptikar i området och vår hane är hel galen. Väcker mig vid kl 6 på morgonen med gnäll och yl. Sen är cirkusen i gång fram till vi "tvingar" honom till korgen på kvällen. ett evigt gnällande och dregglande. Blir antagligen kastrering inom snar framtid då det bor jätte mycket tikar här och redan innan är svår att jobba med. Han som älskar all mat bryr sig inte nu.
    Någon som kastrerat och fått bort en del av detta beteende?

• Svar på tråden Löptikar och galen hanhund
  • giz

hhaha jag har en löptik å två hanhundar i samma bostad..........*ber en bön om att hon slutar snart*

det har väll ngt med signalerna till hjärnan.......då när jag ville kastrera min fox för 100 år sen sa vetrinären att det inte hade ngn betydelse men det var då å då var det inte lika vanligt att kastrera..... önskar jag hade råd å kastrera alla mina 3 meeeeeeen

håll koll så han dricker så han inte får "kåtslag".... ring å rådfråga vet på måndag å lycka till//en som vet hur pissigt det är

• Lindhis

Det ska jag hålla koll på.... stackare kan inte va lätt att ha både och själv

• rödtopp

min hund är en tik!!!!
    det beteende du beskriver är just den anledning till att det blev en tik denna gång

• Lindhis

Hade hane innan men han var inte alls sån och kunde gå med löptikar utan problem. däremot så är jag väldigt trött på mammas och pappas tik när hon löper, blod över allt, tjurig och skendräktig efter varje löp, lika jobbigt det

• clinan

Har kastrera min hund. typ varje familj på gatan hade hund och det var bara vi som hade hane. Han hade å stå i om man säger så. Men vi kastrerade honom och det är så underbart!

Tänk bara på att dom lägger på sig så att man är försiktig med vad man ger dem efteråt.

• tjoosan

Jag vet hur du har det. Jag är mitt uppe i det själv,och både hanen och tiken är våra.
    Så nu gäller det att ta in en hund balkong vägen och släppa ut den andra tvättstuge vägen. Min man jobbar natt och har hanhunden med sig som sitter och ylar natten igenom. BARA en vecka kvar.

• giz

har oxå bara en vecka kvar (tror jag, hoppas jag)
    mina hannar verkar ha ändrat strategi.....
    så nu låssas dom att dom inte är intresserade för att så fort jag blinkar tjong på...

har nu ringt runt som en tok å imorgon kanse kanse mitt ex lånar pojkarna..... bättre sent än aldrig..... får se hur laika reagerar på det då hon inte gillar att vara ensamhund är ngt hela tiden....... lite kul är det för grannens unghund har just fattat vad löptik e, så nu e det tre hannar som står å kvittrar som kanariefåglar.... suck.

men tack å lov har ingen av hundarna slutat ätit, dom verkar snarare ha fått ökad aptit

Svar på tråden Löptikar och galen hanhund