Ni som blev gravida med p-piller, vad fick er att testa?
Ni som blev gravida med p-piller och kanske hade oregelbunden mens/ingen mens alls, vad fick er att testa? Vad var de första symtomen ni fick?
Ni som blev gravida med p-piller och kanske hade oregelbunden mens/ingen mens alls, vad fick er att testa? Vad var de första symtomen ni fick?
Puffar för jag undrar också. Och hur farligt är det att fortsätta med p-piller när man är (utan att veta om det) gravid?
Hej tjejer!
Magkänslan fick mig att testa och det faktumet att jag mådde illa hela tiden.
Fick positivt och slutade direkt med pillerna, var då i vecka 6.
2½ vecka senare fick vi missfall, detta berodde enligt läkaren inte på pillerna. Hon menade att i början av gaviditeten så kunde dom inte ha skadat. Nått mer vet jag inte om det ämnet :)
Jag hade gått och mått illa/varit yr, i ca två veckor och inte vetat om jag skulle kunna gå till jobbet dagen efter. Till sist sa min kollega (som hade barn) åt mig att köpa ett test.
Min bm sa att man lugnt kunde fortsätta med p-piller tills graviditeten var fastställd.
Mensen kom inte när den skulle!
puffar för fler svar
Hejsan,
jag har också funderat länge och mycket över just detta. Speciellt om man har glömt och tagit någon, har jag gjort. Fast tagit pillret så fort jag kommit på att jag inte ätit den dagen. Hänt 2-3 ggr. Och oftast i samband med att vi precis har haft sex och så.
Men man blir ju orolig om det skulle kunna påverka barnet negativt att fortsätta att äta utan vetskap om barnet i magen. Men som ovanstående skrev skulle det ju inte göra det, men någon annan som har någon mer information eller så om det?
Jag missade ett p-piller för ca 3 veckor sen, strax efter det fick jag ont i brösten, mensvärk och illamående.. testade men det var neg. Detta är ungefär 1,5 vecka sen. Nu har symtomen fortsatt med molvärk, brösten spänner osv.. har sparat morgonurinen idag och ska kila ner till apoteket strax och köpa nytt test.. magkänslan säger mig att det är negativt, vet att p-piller kan ge en gravsymtom ibland.. men vi får se :)
skulle bli jätteglad om det var så, vi har egentligen bestämt att slänga pillrena i början av nästa år.
min mens kom aldrig.. när jag plussa var jag i vecka 6.. det var en magkänsla också.
Jag träffade min kille (nu mer make) och jag knaprade mina Cerazette ( eller var det Folistrel?). Hade sällan mens, men jag kände mig skum och brösten tunga och känsliga. Testade då och det var ett stort plus och bort med pillren. Var typ i vecka 6 - 7, visade det sig sen.
jag slutade få mens när jag började med mina piller i april. sen dess har jag mått ganska dåligt av pillerna. och trodde i början på juli att jag var gravid. varför vet jag inte men jag fick för mig det. tog två test inom loppet av tre veckor. båda visade negativt. sen tog jag ett nytt test för ca två veckor sen. det visade positivt. jag var då i vecka 16! alltså har jag blivit gravid runt midsommar och testat negativt två gånger efter det.
den här ungen ville nog vara säker på att få stanna.
jag har inte slarvat med mina piller. BM sa att det inte alls var farligt att äta p-piller när man var gravid. men det är ju ganska onödigt. :)
Hej! Jag var dum nog att tro att min mens uteblev pga stress, så intalade mig väldigt länge att jag inte var gravid...för jag åt ju p-piller! Så när jag testade mig så var jag i v11 och skulle gå in i v12. Så lite mer än 6 månader senare kom en liten tjej till oss=) Trots att jag åt p-piller under graviditeten så blev det inte några problem=) BM sa att det inte va någon fara för barnet..och för oss visade det sig att hon hade rätt=) men man blir ju ändå nervös.
Jag mådde så fruktansvärt illa och hade ont i brösten. En kompis övertalade mig att ta ett test och visstvar jag gravid! tror jagvar i vecka 7 eller 8 då.... hade mått dåligt i ca 3 veckor.
Åt ppillrena tills jag hade varit hos BM och fick det bekräftat. Det blidde en liten Miranda och det är man ju glad för idag!