• Bebis sugen

Molvärk efter äl

Hade full stegring i måndags. Nu har jag börjat få molvärk idag. Kan det vara ett tecken redan på att mensen är på g om ca 1½ vecka?
    Däremot har jag inte ömma bröst som jag alltid har vid denna tid före bim.

Någon som har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Molvärk efter äl
  • Light Blue

Exakt så känner jag också! Började få molvärk ungefär 2 dagar efter jag tror att jag hade ÄL. Så jobbigt! Är man gravid eller bara skengravid? Måste vänta minst en vecka innan jag kan kolla.

• Bebis sugen

Tyvärr hade jag så förra månaden också.
    Molvärk från äl, har aldrig kännt mig så säker att jag skulle ha varit gravid, men tji fick jag när mensen kommer. Jag var så besviken! Vi har kämpat så länge, men inget barn.

Så jag har inga förhoppningar nu. Kommer aldrig bli gravid, en känsla jag får. Vilket gör mig helt förtvivlad och nedstämd.

• Light Blue

Har också alltid haft den känslan, att jag inte kan få barn. Men så bestämde vi oss för att försöka och detta är första försöket. Tyvärr inbillar jag ju mig att jag kanske är gravid i och med molvärken. Men fy vad jobbigt när man går och börjar hoppas och så kommer mensen till slut. Förstår inte hur jag skall palla det här, livet känns just nu som en enda lång väntan.

• darknightgirl
    Bebis sugen skrev 2008-09-21 11:48:17 följande:
    Tyvärr hade jag så förra månaden också.Molvärk från äl, har aldrig kännt mig så säker att jag skulle ha varit gravid, men tji fick jag när mensen kommer. Jag var så besviken! Vi har kämpat så länge, men inget barn.Så jag har inga förhoppningar nu. Kommer aldrig bli gravid, en känsla jag får. Vilket gör mig helt förtvivlad och nedstämd.
    Fy vad trikigt.. har oxå haft molvärk nu e över 1 vecka brukar inte ha det och inget ont i brösten som jag brukar ha innan bm, har bim 23 testade i morse och neg.. fy man vill ju bara sjunka igenom jorden.. blir så less på det.. försökt sen feb.. *ledsen*
  • Tilda78
    darknightgirl skrev 2008-09-21 11:53:01 följande:
    Fy vad trikigt.. har oxå haft molvärk nu e över 1 vecka brukar inte ha det och inget ont i brösten som jag brukar ha innan bm, har bim 23 testade i morse och neg.. fy man vill ju bara sjunka igenom jorden.. blir så less på det.. försökt sen feb.. *ledsen*
    Förstår att det är jobbigt att vänta på plusset. Kan kanske vara en tröst i att jag alltid innan jag blev gravid hade ont i brösten fram tills mensen kom. Men inget ont i brösten överhuvudtaget den gången jag var gravid.
  • JULIA Alidias mamma

jag har "bara" stickningar i äggstockarna sen känns det lite som om jag har fjärilar imagen det bubblar till ibland (ej gaser)

käka kina igår till middag och en french hotdog till lunch och jag tyckte det inte smakade ngnting...det var inte ens gott som det brukar...:-O

• JULIA Alidias mamma

glömde tillägga att jag har bim på lördag..detta ett av de sista försöken innan ivf nu i höst känns inte riktigt som mensverk utan det sticker till då och då men jag är väll skenis som vanligt...

• Edwina

Jag har haft molvärk vid båda min graviditeter innn äl, det kändes pereic som pms.
    Nu andra gången började molvärken bara några enstaka dagar efter äl.
    Men det kan ju lika gärna vara mensen som är på g, det vet man ju aldrig...
    Lycka till iallafall

♥ Elvin 050506 ♥ BF 081116 ♥
  • saltflingan

Det är vanligt att ha molvärk mellan äl och mens. Ett tips är att skriva upp hur det känns i kroppen varje dag, efter några cykler har man lärt sig tolka kroppens signaler och slipper gå och tro att man är gravid när det bara är pms-symptom.

• darknightgirl
    Tilda78 skrev 2008-09-21 13:07:46 följande:
    Förstår att det är jobbigt att vänta på plusset. Kan kanske vara en tröst i att jag alltid innan jag blev gravid hade ont i brösten fram tills mensen kom. Men inget ont i brösten överhuvudtaget den gången jag var gravid.
    testade ju neg idag med rfsu test.. men har läst nu att dom är dåliga.. men jag vågar inte hoppas igen... så tråkigt varje gång det blir-... *suck* brukar iof ha något grymt ont i brösten i vandliga fall men inget nu.. så kankse? nä ska inte hoppas...... åhh klyven....
  • jagominnova

Jag har oxå molvärk. ÄL +3 idag.. Brukar aldrig känna av nåt sånt här dagarna efter.
    Jag själv kommer inte ihåg, men sambon sa "hade du inte så där sist när du va gravid oxå??" Hihi. Han har mer koll än man tror tydligen..
    Så nu hoppas jag att det är ett grav. symptom o på + om ca 1 vecka..

Lycka Till ni andra.

• regnbågsbaby
    jagominnova skrev 2008-09-21 17:20:41 följande:
    Jag har oxå molvärk. ÄL +3 idag.. Brukar aldrig känna av nåt sånt här dagarna efter. Jag själv kommer inte ihåg, men sambon sa "hade du inte så där sist när du va gravid oxå??" Hihi. Han har mer koll än man tror tydligen.. Så nu hoppas jag att det är ett grav. symptom o på + om ca 1 vecka..  Lycka Till ni andra.
    hej! jag är på ÄL +2 och har oxså molvärk som kommer och går ibland..det typ pulserar och spänner i tjejmagen oxså.. detta känner jag inte igen iaf..
  • cbr600

Kännner också molvärk i magen, yr och förvirrad e jag ocksså.. 1 1/2 vecka kvar till mens.

Svar på tråden Molvärk efter äl