• Anonym (nyttigajag)

Kan jag äta enligt viktväktarna fast jag är gravid?

Hej! Jag lider av viktfobi och har ett BMI på 17,1 vilket jag är nöjd med. Jag undrar nu om jag kan äta enligt viktväktarna med 21 points om dagen nu när jag är gravid i v 5.För jag äter ju mat och och bröd men väljer fullkornsprodukter och lightprodukter i stället. Om jag håller mina måltider och äter frukost havregrynsgröt och nyttig lunch och middag och en frukt eller en skiva husmans på kvällen.

någon som vet??

• Svar på tråden Kan jag äta enligt viktväktarna fast jag är gravid?
  • Anonym

Nej, viktväktarna är inte till för gravida kvinnor! Du bör prata med din BM omgående för att få stöd och hjälp!

• Anonym (nyttigajag)
    Anonym skrev 2008-09-20 13:59:34 följande:
    Nej, viktväktarna är inte till för gravida kvinnor! Du bör prata med din BM omgående för att få stöd och hjälp!

jomen, alltså jag bantar ju inte utan jag undviker för mycket fett genom att välja lightprodukter o fullkorn framför ljust bröd.

någon dietist som vet??????

• red rose 06

de gjorde jag när jag va gravid , varför ska du inte kunna göra det

• Anonym

Du har ju redan lite för lågt BMI. Tänk på att ditt barn måste har näring.

• Anonym

Du borde verkligen inte undvika fett.. du behöver fett och ditt barn behöver fett. Som gravid skulle tillochmed jag som har samma BMI o viktfobi som du skita fullständigt i vad jag åt och vara lycklig över det barn som jag skulle få

• Anonym

man äter för att ge sig själv och sitt barn näring... äter man inte bra märks det på vikten, du ska ju gå upp i vikt när du är gravid!

• Anonym (nyttigajag)
    Anonym skrev 2008-09-20 19:40:39 följande:
    man äter för att ge sig själv och sitt barn näring... äter man inte bra märks det på vikten, du ska ju gå upp i vikt när du är gravid!
    jomen det är ju just det jag försöker säga!    Jag ska ju äta alla mål mat men välja lightprodukter och fullkorn framför ljust bröd tex.
  • Anonym (nyttigajag)
    Anonym skrev 2008-09-20 18:23:34 följande:
    Du borde verkligen inte undvika fett.. du behöver fett och ditt barn behöver fett. Som gravid skulle tillochmed jag som har samma BMI o viktfobi som du skita fullständigt i vad jag åt och vara lycklig över det barn som jag skulle få
    fast då har du inte samma viktfobi som mig.
    Jag vill äta alla mål mat som man ska äta per dag, frukt o grönt därimellan men väla lightprodukter o fullkorn framför ljust bröd tex.
  • Anonym

Om du har bmi på 17,1 så är du underviktig.

Ät upp dig så ditt bmi åtminstone hamnar på en normal nivå.
    Prata med din bm.
    Riskerna med att vara underviktig och gravid är många.

Tänk på barnet.
    Sök hjälp.

• MikaelaLundborg

Se till att få prata med en deitist på mvc som lägger upp vad du ska äta istället!!

Svar på tråden Kan jag äta enligt viktväktarna fast jag är gravid?