Spökövernattning
Nån som vet nåt ställe (helst inte alltför långt ifrån Stockholm) som det sägs att det spökar på och som man kan övernatta på?
Spelar ingen roll vad det är, slott, vandrarhem eller whatever.
Tacksam för alla förslag!
Nån som vet nåt ställe (helst inte alltför långt ifrån Stockholm) som det sägs att det spökar på och som man kan övernatta på?
Spelar ingen roll vad det är, slott, vandrarhem eller whatever.
Tacksam för alla förslag!
Häringe Slott ska ha ett spöke, men jag har aldrig märkt av det
Har iofs bara varit där två gånger...
frulan: Tack! Verkar ju jättemysigt!
Vill gärna ha fler förslag
Behöver inte vara nåt ställe som det sägs att det spökar, bara det är ett gammalt ställe.
Engsöslott utanför Västerås...
Men kan man övernatta på Engsö? Trodde inte man kunde det
Talar man väl med Grevinnan Piper så.... ;)
Kom på...
Annars: Ferna Herrgård
Mmm.. dom är så fina alla dessa slott och herrgårdar, synd att det kostar så mycket bara.
Ferna herrgård såg ju jättemysigt ut oxå
Nä man kan inte övernatta på Engsö, pappa jobbar där
Men häringe- därifrån sänder dom ju Det okända
Säger bara: Scandic Frimurarehotellet i Linköping.
Vi övernattade där EN gång (min syster var receptionist så jag och mannen fick rabatt
På morgonen skulle min man gå på bastu och då blev jag ensam kvar i rummet. Jag var i sjunde månaden oxå.
Gick till en helfigurspegel som var mittemot badrummet. Höll på att torka av mig sminket då jag såg i spegeln en vit skugga bakom mig som rörde sig tvärsigenom badrummet och försvann.
Blev chockad och vände mig snabbt om och tittade in i badrummet och såg en handduk som vinglade lite som om någon hade nuddat vid den. Höll kvar blicken för att bli säker på att det inte var drag från luftkonditioneringen. Och det var det inte, för det slutade vingla. Och då förstod jag att jag sett rätt. Någon (något?) hade vandrat genom badrummet och nuddat vid handduken som vinglade till och försvunnit in i väggen (???)
Och jag blev så jävla rädd att jag knappt kunde andas. Ringde ner till receptionen men nämnde inget av det till min syster eftersom hon själv är rädd för sånt. Jag bara bad henne ringa till bastuavdelningen och säga till min man att han ska komma för att vi inte skulle missa frukosten
Och jag vågade inte gå ut ur rummet för då var jag tvungen att passera badrummet *huuu*.
Efter ett himla bra tag kom han.
Så jag satt där i rummet och tittade mot badrummet och var helt panikslagen.
Men det har jag nu berättat för alla, även min syster för hon jobbar inte kvar där. Hon nämnde oxå att hon visste om spökerierna för det hade varit fler än jag som hade upplevt detta.
Så vill ni uppleva lite snällt spökeri så är detta något att rekommendera.