Spökövernattning
Nån som vet nåt ställe (helst inte alltför långt ifrån Stockholm) som det sägs att det spökar på och som man kan övernatta på?
Spelar ingen roll vad det är, slott, vandrarhem eller whatever.
Tacksam för alla förslag!
Nån som vet nåt ställe (helst inte alltför långt ifrån Stockholm) som det sägs att det spökar på och som man kan övernatta på?
Spelar ingen roll vad det är, slott, vandrarhem eller whatever.
Tacksam för alla förslag!
Marsipan: Tack för tipset! Låter ju bra. Scandic är ju inte så dyra heller som slott är.
Suzanna: Jo, jag har tänkt på Häringe men det var så himla mycket pengar för ett dubbelrum bara.
I know.......i min gamla lägenhet i Stockholm. Där spökar det för fullt.....skulle du våga?
Man kan tälta i närheten av Engsö slott och spendera natten med att vandra runt kyrkan och i trädgården. Många nätter som man har varit där. Passa på att leta efter Luxenburgs(dvärgen) grav med en döskalle på. *fniss*
Det finns många historier om Engsö som man har hört från mun till mun och som vänner har upplevt.
För några år sedan var det Engelska forskare där och mätte va det nu heter och det stod efteråt att de aldrig har fått så stora utslag som där.
Nats: Visst, gärna! Går det att ordna tror du
Finns det inget ställe i blekinge eller skåne?!?!!
På stadshotellet i Söderhamn spökar det i rum 104.
De använder inte det rummet längre, men man får övernatta. kostar 500, inkl. stearinljus och frukost.
www.stattsoderhamn.se/
/Preia
Preia: Det där lät riktigt intressant och spännande! Där skulle jag vilja övernatta!
Synd att det bara gällde runt Stockholm.. annars är spökprästgården i Borgvattnet känd för sina spöken....
Näe vad läskigt med rum 104, tänk att
göra anden i glaset i det rummet
när klockan slår midnatt.
Mycket läskigare än så kan det
nog inte bli!
Jag hade aldrig vågat.
Jag har en vän till mig som har tältat vid Engsö slott. Han kunde inte sova på hela natten, uschhh.
Sen när det gäller i våran gamla lägenhet, så hände det skumma saker under dagen och natten. Och det var hela min familj som såg eller kände att inte bara en utan flera andar var där.
Första gången jag såg henne så var jag 19 år, jag vaknade över att jag hade en konstig känsla. när jag skulle kolla hur mycket klockan var, så såg jag något som rörde sig till min vänster sida. När jag tittade så var det en ung kvinna.Svart hår, hade en tofs och hade som en gul nattlinne på sig.Hon Jag kunde inte se hennes ansikte(bara lite vänster sida) eftersom hon hade ryggen mot mig. Men hon hade händerna mot hennes mun. Och jag hörde att hon mumlade som om hon bad eller nått.
Helt plötslig började hon sakta att vända sig mot mig.JAg försökte skrika men fick inget ord ifrån mig. Jag ville definitvt inte se henne, hade en känsla över att hon inte var snäll.
Jag tog täcket över mig och kröp ihop mot väggen, när jag kände att hon satte sig brevid mig och började trycka in mig mot väggen. Det var fruktansvärt och då började jag skrika när jag hade ont. Min bror rusade in i mitt rum och tände ljuset. Men ingen var där.
Bara jag som skrek och hade panik. Till slut berättade jag hela historien till min familj.
Då såg jag att jag hade blåmärken i mina knä när hon tryckte mig mot väggen...skumt va?
Vi har varit ut vid engsö nattetid... men det enda vi blev var jagade med någon jävla bil... Vi trodde fanskapet i bilen ville döda oss... vi bara sprang och sprang till slut slängde vi oss ner i en backe... Då vågar fanskapet stanna och veva ner rutan och skriker åt oss att försvinna fort som bara den... Jo du tack... övernattning var det ja... hahaha vi fick inte ens gå på området nattetid.
Bara så du inte blir besviken om det är de enda spöket du får se.
Eftersom ägarna var så angelägna om att få oss därifrån så tror jag inte riktigt på myten om spökena...
Nightwish3 : Jag har varit många gånger där och har aldrig varit med om nåt liknande. Var det Piper som motade iväg er tror du?
Träffat på andra människor där som oxå har kikat runt och även polisen som var där av nån andledning. Dom frågade om vi hade sett nåt och bara såg glada ut.
Zia79: Nej jag vet inte vem det var. Men vi gick upp emot kyrkan, då vi hörde att någon startade en bil och började köra runt med. Och när den närmades oss gasade den på, vi trodde ju "han" ville köra på oss. Han sa att vi inte fick vara där... Jag vet inte vem det var eller hur det kom sig. Men vi gick, men vi har inte gett upp
haha man får ta sig dit på ett annat sätt så man inte hörs
Jag tycker iaf att det var otroligt fult gjort av denna människa att sätta sig i en bil och börja jaga oss. Dessutom så vad jag vet så finns det inget förbud om att man inte får vara där nattetid... eller känner du till något sådant?
En annan sak, har du sett något? *nyfiken*