• Micke Geting

Mango äts mjuk??

Var precis och handlade.
    Hade dom erbjudande, 2 mango för 10:-.
    Mums tänkte jag, men så snart jag kom hem kom jag på att jag aldrig köpt sådana förut.
    När äter man dom?
    Dessa jag har känns rätt hårda. Ska dom ligga och bli lite mjuka typ som avacado innan man äter dom?

• Svar på tråden Mango äts mjuk??
  • Zaria

Typ som avocado tycker jag.

Gillar inte när de är för mjuka och geléiga inte heller när de är för hårda och nästan inte smakar något.

• astalacasta

Ja, ungefär som en mogen avocado är en ganska bra konsistens på en mango.

I flera länder i centralamerika gillar de att äta omogen mango med salt på, men det tycker jag är rätt äckligt. Vänta tills den blir mogen istället.

• Carre

astalacasta: nej!! det är skitgott!! nu dreglar jag!!

Micke Geting: Linda mango i tidningspapper och lägg den nära spisen så att den håller sig lite värm, då mognar den fortare

• Zaria
    Carre skrev 2008-09-20 20:22:08 följande:
    astalacasta: nej!! det är skitgott!! nu dreglar jag!! Micke Geting: Linda mango i tidningspapper och lägg den nära spisen så att den håller sig lite värm, då mognar den fortare
    Japp eller med äpplen,äpplen innehåller "något" som gör att frukt mognar fortare och tex får krukväxter att blomma över för fort samma med julgranen,fast vad det heter minns jag inte =)
  • Micke Geting

Mmm...jag kan nog lugna mig tills den mognat av sig själv, men tack för snabbmognadstipsen.

Avvaktar alltså tills dom mjuknat lite. Jag kommer inte ihåg alls hur mango smaka, men av någon märklig anledning blev jag ändå sugen. Tänkte tärnat ner mango i keso till frukost i morgon.
    Fick för mig att mango var en lite söt frukt typ...

• Zaria

Ja den är söt,jag tycker den påminner lite om jättesöt kåda men sambon säger att jag är smaklös =)

• Mejk

jag håller med om att det smakar lite kåda!
    Jag vill hellre ha den lite hårdare än för mjuk, men det är vist bara jag ;)
    Sen vill jag gärna droppa citron på bitarna. Mums!

• Ewlin

Mango är sjukt gott att steka i kanel och farin socker och äta tillsammans med vanilj glass! :)

Svar på tråden Mango äts mjuk??