Micromat och gravid
Är det farligt att äta micromat när man är gravid? Ska man hålla sig borta från "strålad" mat? Var någon som nämnde det idag. Hade ingen aning om det i så fall..
Är det farligt att äta micromat när man är gravid? Ska man hålla sig borta från "strålad" mat? Var någon som nämnde det idag. Hade ingen aning om det i så fall..
har jag inte hört talas om.
Jag har värmt rester till och från i fem månader nu och Lillstrumpa verkar må bra än så länge...
Nej, att använda micron är ett av de skonsammaste sätten att värma mat. Du får mer strålning från jordens yta, än från micron.
Trodde denna urban legend var död sen länge?
är väll bara det att inte det är så näringsrik mat. men nån enstaka gång funkar väll
Så vitt jag vet så tar det bort en viss del av näringen i maten, men att det skulle vara farligt har ja då aldrig hört talas om!
nu snackade vi om mikro mat uppfattade jag det som inte typ grönsaker eller rester
Inte farligt alls vad jag har hört. Det man kan tänka på är att se till att värma ordentligt så att maten är genomvarm I micro kan det lät bli ojämnt varmt så jag brukar köra en stund, låta stå en liten stund o köra lite mer tills det är jättevarmt. Om maten inte är helt varm kan det uppstå bakterier som kan vara farliga när man är gravid har jag hört.
Min fasters man säger att micron dödar alla nyttigheter i maten och att det tar ca en kvart för kroppen att ens uppfatta maten som just mat. Det ger ingen näring till varken mig eller barnet i magen. Har börjat nu att inte använda micron just pga detta.
Jag litar på min fasters man för han har forskat kring mycket om saker som påverkar oss. Tror faktiskt de har koll ändå, de har en massa barnbarn och tror de tänker på såna här grejer :) allt för att bebis och mor ska må bra