4,5-månaders som gallskriker vid läggdags. Hjälp snälla!
Vår 4,5-manaders blir helt förtvivlad och gallskriker tröstlost vid läggdags var och varannan kväll. På dagarna är hon hur glad som helst, men på kvällen är det som om hon plötsligt blir forbytt.
Vi har försökt allt. Har fasta rutiner och tider. Först pyjamas och sen kan hon vara vaken en liten stund till och sen ammar jag i sovrummet och hoppas att hon ska somna så att jag kan lägga ner henne i hennes säng. Men ofta blir det ändå en jättejobbig timme innan hon till slut somnar av utmattning. Varje gång försöker vi alla tänkbara "trick", mamma bara, pappa bara, sjunga, amma (gallskrik!), lägga ner i sängen, bärsele, lägga på skötbordet och byta blöja, vagga i famnen osv, men inget hjälper. Kanns jättetråkigt och jag har börjat bäva inför kvällarna nu. Blir själv så ledsen och utmattad efteråt.
Så min fraga är egentligen om detta ar normalt? Finns det andra bebisar som beter sig så här? Det har pågatt rätt länge nu sa det känns inte som nagon tillfällig fas. Om någon har några råd att ge så vore jag väldigt tacksam, börjar känna mig desperat.