• Ida86

Går längst möbler, blir 7 mån!

Vår son som snart blir 7 mån går nu längst med möbler. är detta inte väldigt tidigt?
    och jag vill minnas att när man börjat gå längst möbler så är det snart dax att börja gå..

jag blir lite rädd nästan så fort det går...

svara gärna på detta!

när börja era barn gå längst möbler och hur långt efter det gick de i stort sett själv?

• Svar på tråden Går längst möbler, blir 7 mån!
  • lindaha

Det låter ganska normalt tycker jag. Min dotter gick också runt möbler vid den ålder sen tog hon sina första steg id 8.5 månad och sen knallade hon på själv ;)

• Um muhammed

Vet inte när mina barn börja gå längs möblerna men dottern gick när hon var 8 månader och sonen var 9 månader

• Jag Vill Ha Husvagn

nä det e inte tidigt de e normalt

• pelagonia
    Känslan skrev 2008-09-20 23:22:50 följande:
    Hehe min son började inte gå längs möbler förrän vid 1 års ålder.Han hade inte bråttom.Går inte än,15 månader nu.7 månader är nog ganska vanligt och vissa går längs möbler länge innan de börjar gå.
    Som min son..Han släppte vid 16 månader och tog 4-5 steg och gick obehindrat vid 18 och nu vid 20 går han bra men vinglar till ibland.
    Viktor 070103 & Ärtan BF 090320
  • Wkd chick

Min son gicklängst möbler när han var 7 månader han med. så det e inte speciellt tidigt. Det e vanligt. och det ser du nog på svaren ovanför oxså.

• Busbellan

Två av mina barn har gått runt möbler vid 7 mån. De har sen tagit sina första steg vid 12 mån och 12,5 mån.

Mamma till Nora, August och Ella
  • vivi85

hihi, min son är snart 7½mån och han går då inte runt några möbler, eller kryper.. :) Därimot kan han stå om man ställer honom mot ngt.. :)

Dottern gjorde inte heller det vid 7mån.
    hon började gå unt möbler när hon var 10.5mån o tog sina första steg vid 11mån

• Tvåbarnsmorsan

Min son var också kring 7 månader när han började gå runt möbler men han gick ändå inte själv förräns han var 12,5 månad gammal!

♥ Pierre 2002 ♥ Saga 2007 ♥
  • viseversa

Min yngsta gick längst möbler när hon var 7mån. Hon började gå utan stöd vid 8mån.

• Texasthecat

Tvillingarna började gå längs möbler vid 8-9 månader och gick vid ca 12,5 - 13 månaders ålder.

Lillen började gå längs möbler vid 5 månander och gick vid 8 månader.

Mina Älsklingar Haylie 20/9-10, Natahan 20/9-10, Kaoru 10/5-13 samt sambon Kenji...
  • Barbamama08
    michelle1 skrev 2014-10-19 22:29:59 följande:

Min dotter gick runt möblet vid 5 månader och gick vid 7 månader

Och en bump på hela 6 år var nödvändig för att berätta det? Familjeliv är ju inte direkt känt för att ha någon ordning och sammanfoga trådar, utan är extremt rörigt med 100 tidigare trådar i samma ämne så det kan nog finnas en mer aktuell tråd i ämnet.
  • tomsfru

Hehe, jo man blir ju stressad. Vet hur de känns, men för min del var de helt obefogat då dottern inte gick själv förränn hon var 13,5 mån trots att hon gick runt möbler vid 7 mån.... så de kan bli lite hur som helst också

• Mellanmjölkens land

Båda våra har gått längs möbler runt 6 mån och börjat gå utan stöd ett par veckor innan året så det måste inte hänga tätt ihop.

• minerva123

Sonen gick längs med möbler på sin 7-månaders dag och började krypa i princip samtidigt. Han tog sina första (mycket ostadiga) steg strax före 1-årsdagen och varvade krypa/gå fram till 13 månader. Så han kröp länge!

• EmelieB91

Sonen gick längs möblerna när han blev 8 månader. 2 veckor senare gick han själv, så det kan gå fort.

• Flickan och kråkan

Äldsta gick längs möbler när han var 8 månader. ganska precis. Han släppte inte taget och gick förrän han var nästan 16 månader. Mellansonen var 7,5 månad när han gick längs möbler. Han släppte taget och gick vid ganska precis 1 år. Yngsta gick längs möbler strax efter 9 månader. Han gick vid 10 månader. 

Så nej, när de går längs möbler säger rätt lite om när de går .

• tulip79

I början av september gick dottern längs möbler. Då var hon 8 mån. En dryg månad senare går hon helt själv! För sonen tog det ca 3 mån innan han gick själv (han var då ca 10,5 mån).

Svar på tråden Går längst möbler, blir 7 mån!