• fnösket

RÅTTA

Ja det var vad jag nästan fick in i min lägenhet igår

Det finns en ramp utanför porten som leder till soppnedkastet. Sopkillarna e inge vidare på att plocka upp rester som ramlar ner å som sen rammlar ner mellan träspringorna

Jag har förut suttit på trappan ute å tyckt mig höra att det prasslat Å sen igår kväll när jag satt där så prasslade det. Men man vill väl inte tro att råttor ska finnas SÅ nära ens hem
    Tiden gick å klockan vart 23.30 å min sambo kommer hem från jobbet han plockar ur bilen å åker sen å parkerar den. Det var så skönt ute så jag bestämmde mig för att gå ut på trappan å invänta honom. Jag öppnar ytterdörren å av en slump så tittar jag upp mot trappan å vad ser jag kommer ilande jo en råtta

Å den har sikte på min lägenhet Jag skriker å drar igen inner dörren fort som fa_an
    men den försvinner inte. Den verkade ha lika mycket panik som jag hade Så den börjar pressa sig under ytterdörren å tillslut lyckas han å så smiter han ner längst ner i källaren..

Snacka om att jag var å e fortfarande skärrad E nu livrädda att detta ska hända igen å att den nästa gån lyckas ta sig in i lägenheten Min kille säger att om så sker så e det omöjligt att få ut den E det sant? Vad ska man göra åt detta.. det e ju skit obehgligt tycker jag. Dom drar väl med sig en massa sjukdommar å så eller?

Långt vart det, hoppas ni orkar läsa om min skräck

• Svar på tråden RÅTTA
  • Miss Magica

EY!!!

Fy fan va äckligt- jag hade bergis dött

Hoppas sattyget inte kommer tillbax....

• 1977

jag har mus och rått fobi, jag hade DÖTT!!!!

• ElleEsse

Jag har 3st tamråttor som jag gladeligen pussar på =)

• The Dreamer

Har inget emot råttot jag heller....när min syster bodde hemma och hade kaniner var det en råtta som brukade bryta sig in i en burk som stod i det rummet och åt upp havrefrasen som var däri...varpå råttan blev något överviktig efter ett tag (lyckades se den några gånger)...

• fnösket

e det bara att acceptera att det e så här eller ska man göra något åt det

• giz

hahaha om den kommer in så är det ju bara å bära ut den igen......
    anledningen till att råttor/möss knallar in är ofta pga kyla, mat brist osv.....

så din kile har fel, lgh är inte råttans normala natur å den kommer bara känna sej trängd å göra allt för att komma ut.

jag delade hus med minst 500 näbbmös som sprang över mej innan jag fick den här lgh.... anledning att dom gick in? snö fattigt å svin kallt...... tro mej dessa möss å råttor är mer rädd för dej än du är för dom.

• giz

fnösket: man kan ju alltid ringa värden....

• fnösket

giz!! det e det FÖRSTA jag tänker göra imorgon bitti försökte ringa anticimex i morrse men dom hade stängt

• giz

ta det luuuungt det e en råtta, klia den under hakan ja just ja råttor är inte så förtjusta i ost som i disney filmerna ge lite havre eller varför inte ställa ut ett fat med massa ketchup på över natten så slipper du ringa värden just ja det ska vara en ketchup med massa konstigheter i typ felix inte heintz den är konservering och färgämne fri........ alltså det fräter upp råttan invändigt å den dör........

• siamesen

Sa elak kan man val inte vara ens mot rattor....

Stackars muppeliten.

Sitter dar och plirar med sina sma ogon och rynkar pa den lilla nosen. Hemma undrar 7563 ungar vart mamma har tagit vagen och graaaater.....magarna kurrar av hunger och Musses oron fladdrar overgivet i korsdraget....

Snyft

• fnösket

det e lungt katten jag skulle inte våga ändå

Svar på tråden RÅTTA