• isisisis

Teknisk support i hemmet-hushållsnära tjänst?

Man hör bara att de pratar om städning och hjälp med barnen...

Vad jag önskat mig genom åren då jag varit singel är teknisk support!

Jag är inte tekniskt lagd,och får kraftiga problem när jag ska fixa vissa saker.
    Tycker det är jättejobbigt.Jag får värsta ångesten bara jag tänker på det.

Ställa in tv kanalerna tex!

Då får man lägga an charmen och släpa hem nåt gammalt ex eller så får att få hjälp med det.
    Hur kul är det?

Det kan vara andra saker som man kan behöva hjälp med.

Sätta upp en parabol,eller eller borra upp en lampa tex.

Det finns säkert en massa karlar som också har problem med dessa saker,men de kan ju också ringa tekniskt support då!?

Det hade varit bra om det finnits som hushållsnära tjänster tycker jag.

• Svar på tråden Teknisk support i hemmet-hushållsnära tjänst?
  • Jelin

Det var en riktigt bra idé ju! Skulle lätt ha anlitat sånt, även fast vi är väl kapabla båda två. Det är ju såna saker man skjuter upp hela tiden, som att borra upp lampor o sätta fast saker på väggarna. Oavsett om man är man eller kvinna. Tänk va skönt att kunna få hjälp med sånt istället för att gå o stressa över att det aldrig blir gjort...OCH dra av det på skatten samtidigt! :)

• Tygtiiger

Det finns här och där, fast för pensionärer. FixarOlle eller Händige Hasse eller vad man nu kallar det - en någorlunda händig man, oftast vaktmästare, som är anlitad antingen av hyresgästföreningen eller av PRO för att komma och hjälpa till med praktiska saker så att gamla människor inte ska klättra på pallar och falla ner och bryta höften.
    Eller hjälpa till med teknisk support!

• Tygtiiger

...och det finns borrskolor på Silvan, jag tror jag ska gå en, har en ohemult händig make så jag kommer aldrig i närheten av en slagborr, och eftersom jag tror på devisen "bra kvinna reder sig själv" (jaja, en god sås reder sig själv också ) så vill jag också kunna borra.

• Miracle Cats

Vi har någon Jeppe här i kommunen som åker runt om det finns behov .
    Jag reder mig

Svar på tråden Teknisk support i hemmet-hushållsnära tjänst?