• Splach

med risk för mer kritik..

Blir så sur på Folk som inte kan respektera min och min sambos intressen och bara säger att det är farligt för barnet och att vi är oansvariga föräldrar mm..
    Är så att om en månad får vi ett hus och på huset finns ett extra byggt rum det rummet ska vi ha som djur rum! där vi ska ha alla våra djur..
    dom djur vi har är
    5 leopardgeckos 1 boa Constriktor 1 stäppvaran 2 anolius 1 Grön Leguan 2 Gerbiler 2 chinchillor och en kanin..
    och på alla terrarium och burar kommer det att finnas lås och dom är även rymmnings säkra och det är även lås till det rummet för att just inte ungen ska kunna komma ner ditt och pilla eller slå på glaset eller pilla med djuren själv!
    kan även till läga att ungen är inte född än så det drljer minst ett år innan H*N en skulle kunna ta sej ner ditt även om vi inte hade lås på dörren ner ditt..
    och ändå tycker folk att vi är oansvariga föräldrar och att det är skadligt för vårat barn och säger tänk om han eller hon gör sej illa.. kan inte ens förstå att ni utsätter erat barn för den risken!
    men i min mening är risken rätt liten att ungen ens kommer ner ditt förens den är några år på egen hand!..
    eftersom ett av låsen ska sitta väldigt högt up på dörren så han eller hon inte ens kan nå det.. och sedan är det även lås på alla terrarium och burar..
    och jag kan även till läga att ingen av djuren någonsin har gjort oss illa!..
    men det är klart att en liten unge inte vet hur man ska handskas med ett sådant djur men det kommer aldrig få göra det utan uppsikt innan det är bra gammal i alla fall..
    minst 10 eller äldre ska ungen vara tycker jag innan den får handskas med djuren själva.. i alla fall vissa av djuren!
    och dom som säger sådant är oftast sådana som själva har barn och som man har sett sitta och röka med sitt barn i närheten mm..
    själva röker ingen av oss eller något sådant!..
    så jag undrar vem som är mest oansvarig?..
    anledningen till att jag skriver det här är för jag vill höra eran synpunkt är vi helt oansvariga??

• Svar på tråden med risk för mer kritik..
  • Jessi

Ni bygger ett extra rum att ha till djuren, för att de ska ha det bra. sen sätter ni lås och bom så att barnet inte kan komma åt djuren.

Det är knappt ( ) att jag förstår frågan, jag tycker ni verkar HÖGST ansvariga!!! Vad snackar människorna om??? Äh, strunta i dem, förmodligen är de bara avundsjuka för att ni förverkligar era drömmar och kan bygga egna rum till djuren!

Ni lär ert barn djurvänlighet, empati och ansvar, vad är felet i det?

• LiNdA med SaBiNa o JoPPe

Jag tycker inte att det är oansvarigt. Du skriver ju massa om lås osv...ni gör det ju så säkert som möjligt...och det är ju inte oansvarigt.

Vi hade en leguan som var 1.8 meter och det gick kanon bra. Såg bara till så inte tösen va nära när han skulle "motionera" i vardagsrummet.
    Sedan en dag blev han könsmogen och ilsk. Farlig rent ut sagt och då fick vi avgöra....och vi valde att göra oss av med honom.

• The Dreamer

Jag tycker inte alls det låter oansvarigt....tvärtom, ni vidtar ju alla försiktigthetsåtgärder man kan göra, tycker jag i alla fall...

• Mirris

Ja du.. folk har inte mycket annat att göra än att lägga sig i!!

Varför ska ni ha alla djuren i samma rum?
    Kan inte, åtminstonde Chillorna vara "med" i vardagslivet!

Min granne har en kanin som sitter i bur i hallen.. där var min pillige son HELA tiden i början slog o hamrade på buren. Tog bort honom 100 gånger.. men nu har "nyhetens behag" gått över och han kollar bara lite.

Jag tycker nog det är bättre att det blir naturligt med alla era djur, än att det finns ett låst förbjuet rum!

Nu kan ju kankse inte jämföra en stor orm med en kanin. Men visst måste det finnas terrarium som går att ha i öppna rum.. ??
    Har jag sett på tv iallafall..

Lycka till med bebben

• Splach

tack känns lite skönare nu!

• Splach

Mirris.. Kaninen bor i alla fall ute hela sommarern så han får njuta av sommargräset.. Medans chinchillorna känns bäst att ha i det rummet då dom för rätt mycket liv om natten och nästan alla djuren utom Kaninen är natt djur så passar dom in där inne med!.. sedan blir det en massa klättersaker på väggarna och sånt där inne och alla sladdar mm kommer vara skyddade så man kan ha dom lösa utan problem när dom ska motioneras..
    inte så kul med nertuggade lister mm...

• wilda67

Förstår inte riktigt heller varför andra männiksor har såna synpunkter på det! verkar ju som om ni kommer att lösa det jättebra!
    & ni har ju alla era djur i bur, i ett rum som kan låsas, Tänk vad folk kan anse mig som oansvarig då, när jag har vovve, STOR schäfer som går lös

• Splach

Anolius är släktnmanet för en grupp ödlor på latin... vi har två olika sådana som blir ca 20-22 cm långa med svansen vilket gör att kroppen är ca 5-10 cm lång och ca 1-1,5 cm bred... rätt små ödlor med andra ord...
    och en gerbil är samma sak som ökenråtta..
    en sortst blandning mellan guldhamster chinchilla råtta och lite andra saker som har fått ett eget namn! gerbil/ökenråtta

• Miss Daisy

Jag har inga åsikter om era djur, men jag blev bara lite nyfiken. Kommer inte kaninen och chinchillorna bli orolig av att se en orm så nära sin bur och kommer inte ormen bli hungrig av att se kaninen? Eller ska ni bygga det så att det är skydd mellan burarna så att de inte kan få syn på varandra.

Hoppas du inte tar illa upp, blev som sagt bara nyfiken på hur ert specialrum ska funka.

Svar på tråden med risk för mer kritik..