• Anonym (Småorolig)

Obehandlad klamydia och sterilitet..

Jag gick med obehandlad klamydia i över 1 år innan det upptäcktes på en gyn-undersökning och jag fick behandling.
    Kände inget spec, ingen smärta, inga obehag.
    Nu har jag nytt förhållande och vi har försökt bli gravida i ett halvår utan att lyckas.

Då jag vet att en obehandlad klamydia kan leda till sterilitet hos kvinnor börjar den tanken nu snurra i mitt huvud mer och mer...

Nu undrar jag om någon vet mer om detta? Kan man blivit steril trots att jag absolut inte känt något i kroppen?
    Kan en gynekolog snabbt se om man "tagit skada"?

Tacksam för alla svar!!

• Svar på tråden Obehandlad klamydia och sterilitet..
  • Anonym

Oftas när man blir steril av klamydia så har man drabbats av äggledarinflammation.

Jag gick antingen 3 månader eller nästan ett år och jag hade inga känningar. Inga problem med att bli gravid..

• Anonym (Småorolig)

Tackar för ditt svar!!

• Anonym (GERTI)

och jag har haft klamydia som upptäcktes av en slump på en rutinkontroll inget problem alls inga symtom

träffade min man och vi började så smått att fundera på att skaffa barn.
    Inget hände. vi försökte i nästan två år, utan resultat.
    Så plötsligt blev jag gravid, lyckan var total, men i v 9 åkte jag in på akuten, men fruktansvärda buksmärtor, graviditeten satt i en av äggledarna, den hade spruckit och jag hade nästan en halv liter blod i buken.
    Jag blev jättedålig och äggledaren plockades bort!
    Läkaren öppnade upp den andra äggledarern som hade vuxit ihop av KLAMYDIAN sa hon.
    Jag blev gravid på nytt men det fungerade inte, fick ett utomkveds igen och den andra äggledaren strök med den oxå till slut.
    Så där stod jag 25 år gammal och sterliliserad!!!
    PGA en liten harmlös inf, trodde jag då!

Den enda chansen för oss att få barn var via ivf. vi lyckades till slut och har nu två underbara barn tillsammans.

SÅ VISST KAN MAN BLI STERIL.

Svar på tråden Obehandlad klamydia och sterilitet..