• Jezz

Tvätta bellus soffa??

HAr letat som en galning efter tvättråd för min soffa men det finns inte en enda märkning... Är det någon som tvättat sin soffa från Bellus? Vår har ett ganska kraftigt och slitstarkt tyg men det känns som om det borde funka med maskintvätt, men jag vågar inte riktigt bara chansa.

Wilma - min ögonsten
  • Svar på tråden Tvätta bellus soffa??
  • Mollymajs

Vi va på möberaffären o frågade ang tvätt avvåran soffa. Har visserligen inte samma som du men vi hittade inga tvätt råd. Säljaren sa att de sällan sätter ut tvättråd då tillverkarna inte rekomenderar tvätt ifall de går sönder eller missfärgas och får då ta på sig skulden.Han sa med däremot att de flesta sofforna ändå går o tvätta men att man gör det på egen risk. Om det är rekomenderat tvättbart tyg är det alltid noga utmärkt med tvättråd.

Vi vågar dock inte tvätta våran sen va det svårt o få ut soffdynorna så vi tror det kan bli svårt o sätta de på plats igen.

Men testa o fråga där ni köpte den för rätt råd.

• Jezz

konstigt egentligen att det är avtagbar klädsel men inga tvättråd, funderar på om jag ska lämna in allt på kem istället, eller kanske ta och köpa en möbeltvätt... Lilltösen har spillt yogurt över 1 av dynorna så det ser ju inte så snyggt ut....

Wilma - min ögonsten
  • Mollymajs

Vi tyckte oxå att det va konstigt o tog egentligen för givet att det skulle gå o tvätt eftersom det va avtagbar klädsel men försäljaren sa att oftast är avtagbar för att det är lättare att tillverka den så. Men ni kan kanske tvätta den med yoghurt själva för hand?

Jezz skrev 2008-09-23 07:41:55 följande:
    konstigt egentligen att det är avtagbar klädsel men inga tvättråd, funderar på om jag ska lämna in allt på kem istället, eller kanske ta och köpa en möbeltvätt... Lilltösen har spillt yogurt över 1 av dynorna så det ser ju inte så snyggt ut....
Svar på tråden Tvätta bellus soffa??