• Scorpan

1ÅR!!!!!! Vad ska vi hitta på till kalaset! Bil-tema?! tips?

Förslag på tårtor-smörgåstårtor eller nått annat gott, och nån barn-vänlig kaka kanske

Funderar på att ha bil/traktor-tema då min son är helt tokig i brrummm brum bilar nu... Några tips bilder?

• Svar på tråden 1ÅR!!!!!! Vad ska vi hitta på till kalaset! Bil-tema?! tips?
  • Vårsolen

lite sånt här kanske? www.kalaspinglan.se/sv/category/22/bilar_barnkalas

sen kan ni ju kanske göra tårtbottnar i långpanna(rulltårtsbottnar) och när ni lagt i fyllning osv så skär ni ut tårtan som en bil/traktor. Det borde vara ganska så enkelt om ni ritar ut en mall på smörpapper först.sen kan man använda tex färgad grädde eller marsipan och gelpynt till att rita ut olika delar på bilen.

• Boppi

Har också snart ett-års kalas så jag har precis kollat runt på ica.se efter recept. Hittade varm smörgåstårta (med cr. fraiche, bacon, purjo och svamp i) som låter gott. Men jag vet inte riktigt, det vore kul med nåt som lillen gillar fast då blir det falukorv eftersom det är hans favorit!!
    Vet inte riktigt vad jag ska göra för tårta än så denna tråden hamnar i favoriter i fall nån har nån bra idé!

• Vårsolen

det låter som den smörgåstårtan vi gör och den är både god och lätt att göra, har inte gjort den med falukorv men däremot med skinka och nångång även med kassler och det funkade fint.

Boppi skrev 2008-09-21 22:37:13 följande:
    Har också snart ett-års kalas så jag har precis kollat runt på ica.se efter recept. Hittade varm smörgåstårta (med cr. fraiche, bacon, purjo och svamp i) som låter gott. Men jag vet inte riktigt, det vore kul med nåt som lillen gillar fast då blir det falukorv eftersom det är hans favorit!! Vet inte riktigt vad jag ska göra för tårta än så denna tråden hamnar i favoriter i fall nån har nån bra idé!
  • Scorpan

Tack för tipsen, fler välkomnas givetvis varmt!
    Kalaset är på fredag så¨jag hinner tyvärr inte få hem om jag beställer annars var ju formarna skitcoola!
    Tror jag ska göra vanlig gräddtårta fast med purré istället för sylt och skära ut och dekorera som en bil, blir nog sött! jätte bra tips!
    Oxå funderat på varm smörgåstårta, men jag vet inte, mycket folk blir det och jag tror det blir ugnkris... Men ja kanske...

• En bebis i magen

Jag tog köpta bottnar, blandade mosad banan med banan/mangopuré och ett lager vaniljkräm. Grädde och frukt uppepå. Vårt födelsedagsbarn tycker inte om tårta, hon tyckte att den passade bättre på mattan... Inte var hon intresserad av paketen eller av att sitta vid bordet heller, hon skulle leka med de stora barnen. Mitt tips är att inte lägga ner allt för mycket energi, det är liksom ingen som förväntar sig det.

Svar på tråden 1ÅR!!!!!! Vad ska vi hitta på till kalaset! Bil-tema?! tips?