• MammaFia

Nä, nu ryker den!

Nu ska skötbordet uuut!
    Lillan är nu två år å har slutat med blöja på dagarna, så nu ska det anskrämliga skrället ut!
    Vi har ett sånt där svindyrt (sambon fick välja ) skötbord med balja under. Helt värdelöst! Lillan har badat där en gång å så har skötbädden spruckit. Det går ju inte att laga!
    Nästa skötbord tänker jag välja!

• Svar på tråden Nä, nu ryker den!
  • KramMiiis

Använde vårt skötbord tills Alexander kunde vända sig, sen dess har vi hållit till på golvet eller i sängen. Har funkat sååå bra för oss

• MammaFia

Grejen är den att skötbordet har fungerat som byrå / allmän avdumpningsplats / samlingsställe. Jag håller på att rensa för fullt!
    Tips på bra skötbord till en liten yta? Vi hoppas att vi behöver skaffa ett nytt till våren
    Vi skulle nog ha köpt ett väggskötbord från början.

• Teskedsmamman

Vi byter oftast på en handduk i soffan Vårt skötbord får bara plats på ovanvåningen och med min foglossning vägrar jag gå mer än nödvändigt i trappan!! Dessutom har vi inte använt skötbordet på ett halvår, men har det stått där i 6 mån så kan det stå där i 3 mån till för då kommer nästa...

• MiaMaa

jag har mitt skötbord på en tvättmaskin....jätte bra...den store på 3 år använder det på kvällarna....och den lille jämt....vill inte ta bort det.....

• MammaFia

Vi har en torktumlare på tvämmaskinen, så det blir lite högt

Nu står ändå skrället mitt i hallen. Känns lite trist att kasta eftersom det var lite dyrt, men plasten på skötbädden är sprucken, så det är väl bara att köra till tippen.

• NovaAlexandra

Sälj det på blocket!

• Rose77

Mammafia: Man kan väl köpa en ny skötbädd? Vårt sprack oxå. Har faktiskt heller aldrig tyckt om den, alldeles för lite plats att byta på, och baljan fick dom inte plats i länge, nu har vi den bara som en byrå i barnens rum

• MammaFia

Rose77: Vet inte om det går att byta ut den. Den sitter ju fastskruvad i konstruktionen som gör att den går att fälla undan så baljan kan användas (*L* långt å krångligt)
    Hm... Kanske ska ta å ställa ut den i förrådet å fundera ett tag.

• MammaFia

NovaAlexandra: Det är trasigt, så jag kan inte sälja det. Skulle inte heller tipsa andra om att köpa ett sånt tossigt skötbord

• Nanne63

Skötbordet vi har är också ett med badkar under. Köpt begagnat för 400 kr. Den står uppe hos min särbo (5mil tor) eftersom det är han som betalade den (jag fick inte ta hem den till mig) och Jerry får använda den då vi hälsar på. Vilket inte blir så ofta. Tror han badat i den 2 ggr. Är van att byta blöjor på min säng så jag brukar använda sängen där hos honom också av ren vana. Så det där med skötbordet var nog onödigt köp.
    Kanske hade varit annorlundare om den stått nere hos mig.

• Rose77

aha... fastskruvad, nä, vår va ju inte fastskruvad

• Vildsvin80

Vi har ett skötbord (snarare ställning) som man sätter över badkaret. Väldigt praktiskt och tar ju ingen plats. Men då måste man ju ha ett badkar först...

Svar på tråden Nä, nu ryker den!