Äntligen!! Bebis i november forts del 3
Här fortsätter tråden Bebis i november, jag tror att det är del 3 nu.
Välkommen med ditt inlägg!!
Här fortsätter tråden Bebis i november, jag tror att det är del 3 nu.
Välkommen med ditt inlägg!!
Hej på er alla!!
Jag är först att skriva.
Jag tror jag har skickat denna adress till alla som är pratsamma i den tidigare tråden, kan ju missat nån.
Till dagen stora händelse:
Bebisen har vänt på sig. Huvudet är nedåt och ryggen är ut mot magen, alltså benen är mot ryggen, hur skönt som helst. Jag får föda vaginalt JIPPI!!! om inget annat händer.
Nu till det tristare: Bebisen är fortfarande liten, nu -25% avvikelse. Om jag inte såg fel skulle den väga runt 2583g och den vägde bara 2212g så tillbaka på UL 6/10..
Doktorn pratade om att om inte bebisen får tillräckligt med näring så kanske de sätter igång mig då, den 6/10.
Men för övrigt var den frisk, hon kände om jag hade öppnat mig men det hade jag inte. Annars hade de satt igång mig idag om CTGkurvan inte hade varit bra. '
Summan av kardemumman, bebisen är frisk men lite liten, den kanske behöver komma ut och få näring xtra som min moderkaka inte kan ge men det får vi veta 6/10
Tack för länken Bejbi! Bra att det är ordning på någon
Kul att den har vänt sig! Trist däremot att den är liten, men det ska väl gå bra ändå. Skönt att de håller koll på dig i alla fall, och kanske har du din lille ute om 2 veckor! Vilken vecka är du i då, hur mycket tidigare blir det? (orkar inte bläddra tillbaka i andra tråden)
Jag kommer då att vara i v.39 (38+2) så den är ju fullgången då vilket känns skönt, slippa prematur även om den kanske får ligga i kuvös om den är väldigt liten för att hålla värmen.
Känns otroligt att vi kanske har barn om 2 veckor...
Bejbi08, vilken dag! Skönt att bebben ligger rätt! Tråkigt att den är liten men den kommer ju att vara "färdigutvecklad" även om du sätts igång tidigare eftersom det är i v 39. Det positiva är att det förmodligare blir en lättare förlossning.
Vår bebbe är också åt det mindre hållet. Kan det vara så för att det är en IVF-bebis? Kanske bara slump...
Åh, vad skönt Bejbi att bebisen ligger nedåt! Tråkigt med eventuell igångsättning för att bebisen är för liten. De verkar ändå ha bra koll på dig, det känns tryggt. Förstår om du är lite orolig nu.
Det värsta är att det bara är EV. igångsättning, vad skönt om det vore garanterat att jag skulle få bebis 6/10 men samtidigt om det visar att bebisen följer kurvan ska man nog vara glad att den bestämmer själv när den vill komma ut.
Denna vecka kommer förhoppningsvis gå fort, jag har mycket inbokat men nästa blir lite segare. Bara ett tandläkarbesök + prata med BM ang förlossning och skriva förlossningsbrev med henne. Jag får nog ta och gå på bio oxå, är lite sugen på Sex & The city filmen. Nån som har sett den?
Bejbi08, filmen är toppen! Som ett enda långt, underbart avsnitt Vad spännande med igångsättning! Håller med Dollars matte att det känns som en kul utveckling av tråden
Då får jag ta och se den..
Jag var hos min BM idag, Sfmått 34,ligger på normalkurvan, hjärtslag 146, huvudet är ruckbart men ligger nedåt i kanalen, jag har rumpan på höger sida så den klappar jag då och då på.
Hur går det för er andra?