• LadyE

Vågar ni ha soffbord i glas?

Har en liten pojke på nio månader och nu skall vi köpa nytt soffbord. Vågar vi köpa ett i härdat glas? Vad händer när han blir lite större och börjar hoppa omkring i soffan, tänk om han ramlar på bordet och det spricker. Skulle ni våga?

• Svar på tråden Vågar ni ha soffbord i glas?
  • Hansen

Jag har det och tror att ja skulle våga ha det när sonen börja krypa, stå och hoppa omkring..sånt bord borde ju tåla lite tycker man. Tror inte sannolikheten är så stor att det skulle hända.

• lunkentuss

Nej aldrig, vår dotter klättarr UPP på borden här hemma xD

• LinBer

Tror det är riskfritt. Men glasbord är ett jäkla aber, tänk så ofta ni måste damma.

• studentbruttan29

Nej, vårat sprack i två delar. Sonen kunde splittats mitt itu. Skitbord!

• Cazi

haha, skulle aldrig komma på tanken. min son är 1,5 år och ÖVERALLT!

• LadyE

Studentbruttan29: Nej vad läskigt!!! Vilket fabrikat var det på bordet. Var det härdat glas?

• Karlstadtös

Vi hare tt glasbord från IKEA och det har gått bra! Ska vara okrossbart tror jag, men det vet jag inte om det är...

• Meli

Jag tror nog att bordet tål en del, men jag skulle inte våga då det är så svårt att hålla snyggt, vill du ha det fint får det nog putsas 1-2 gånger om dagen. Med tanke på hur vårt soffbord ser ut, och det är ett vanligt, som jag bara torkar av med disktrasan....., eller hur vår hallgarderob med speglar ser ut....

• Linda1976

Nej, men ffa av estetiska skäl

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • LadyE

Att det blir smutsigt gör mig inget, har en man som är mycket duktig på att städa Det jag oroar mig för är säkerhetsaspekten. Fler som vågar/ inte vågar?

• Grönsiska

Jag skulle inte våga, vi har ett i trä utan hörn. Men jag har en kompis som har haft glasbord en period när hennes barn var små och det gick bra. Däremot tyckte hon att det var vansinnigt opraktisk för det var aldrig rent med små nyfikna barnhänder, hon fick putsa jämt, så hon sålde sitt efter ett tag.

• studentbruttan29

det var min sambos bord, som har fick av sina föräldrar så han vet tyvärr inte vem som gjort bordet.
    Men det var härdat glas, men inte så tjockt. OM du ska skaffa så köp ett med TJOCKT glas (tittade på lite bilder nyligen på nätet o några hade riktigt tjockt glas).

LadyE skrev 2008-09-22 21:19:08 följande:
    Studentbruttan29: Nej vad läskigt!!! Vilket fabrikat var det på bordet. Var det härdat glas?
  • Zaria

Jag har alltid haft glasbord,det har gått bra det enda var i början när han började ställa sig upp och hade tänderna i höjd med bordskanten att jag var med och passade.

Däremot blir ett glas sbord inte peciellt snyggt med pilliga småbarn =)

• EMO 979

Hade ett när sonen var liten...men gav bort det till min syster för min son hade en dum ovana när han blev arg...han la sig under bordet och tröck med fötterna och det slutade med att han lyckades få hela tunga glasskivan över sig och tordes inte ha kvar det efter det..gick dock inte sönder den gången...men rädslan för att det skulle kunna hända gjorde att jag bytte bord.

• YokohamaNr2

Vi har ett gammalt 50-tals soffbord där skivan är av glas och dessutom bara ligger löst på stommen. Min son är 22 månader och det går en så länge bra, han har försökt klättra upp några gånger men verkar ha lärt sig nu att det är ett big no no

Men precis som Zaria skriver så blir det otroligt kladdigt....

• SuzyQgirl

Det låter inte som glaset kan inte ha varit härdat för då skulle det inte ha delats utan blivit glas splitter. Det blir inte glasskärvor. Ett härdat glas kan man inte ändra mått på just av den anledningen. Skär man i det så splittras det.

studentbruttan29 skrev 2008-09-22 21:33:45 följande:
    det var min sambos bord, som har fick av sina föräldrar så han vet tyvärr inte vem som gjort bordet.Men det var härdat glas, men inte så tjockt. OM du ska skaffa så köp ett med TJOCKT glas (tittade på lite bilder nyligen på nätet o några hade riktigt tjockt glas).
Svar på tråden Vågar ni ha soffbord i glas?