• Midsommarafton 77

Efter 18 månaders försök kom det efterlängtade plusset

Jag hade BIM 18-19 september och ingen mens har kommit, men tänkte att testar gör jag efter 1 vecka.

Idag på morgonen innan jag åkte iväg till jobbet, så kunde jag inte hålla mig. Jag testade med Clearblue och fick ett ordentligt . Kan inte fatta det, för vi har ju försökt så länge. Hade ju mina aningar då inte mensen kom och att jag dessutom hade högre temp och lite värk i magen.

I våras efter att vi försökt i ett år, så började vi utredning och i juli blev den klar och allt visade ok... inga fel på oss. (Även att jag misstänkt att min lutealfas varit för kort.) Vi skulle försöka resten av sommaren och hade det inte blivit något, så skulle jag börja äta Pergotime. Fick receptet på Pergotime för 1½ vecka sedan och behöver inte åka och hämta tabletterna.

Kan inte fatta att det blev  och det ända som jag ätit de sista 2 månaderna är B-vitamin, Vitamax, Apiforce (fram till äl) och Glandin25. Så kul att jag och maken ska få bli föräldrar. Vad jag längtat att få säga att jag är gravid och längtar att få börja se magen växa .
    Vi har försökt sedan mars-april 2007... måndagen 22 september 2008 fick vi ett efterlängtat plus
  • Svar på tråden Efter 18 månaders försök kom det efterlängtade plusset
  • Marco och Mathias mamma

Åh vad härligt att höra, grattis!

• Fru T

visst är det underbart ja plussa precis efter försök 17

• Toppenloppan

Skickar ett stort ENORMT grattis!! Härligt att plussa efter att ha kämpat så! Vi är själva på försök nr 13, du ger mig hopp!

• Midsommarafton 77
    Fru T skrev 2008-09-23 07:32:12 följande:
    visst är det underbart ja plussa precis efter försök 17
    Stort grattis till er med!
    Vi har försökt sedan mars-april 2007... måndagen 22 september 2008 fick vi ett efterlängtat plus
  • Midsommarafton 77
    Toppenloppan skrev 2008-09-23 08:23:54 följande:
    Skickar ett stort ENORMT grattis!! Härligt att plussa efter att ha kämpat så! Vi är själva på försök nr 13, du ger mig hopp!
    Hoppas att jag smittar er med gravidbaciller också!
  • Midsommarafton 77

Tack för alla grattisar!

• Vildvittran

Stooort grattis till er!!

Jag vet själv hur det känns att jag jaga det efterlängtade plusset. Vi lyckades tillslut på försök nr 13, efter ett MF i juni förra året...

Lycka till!!

• Midsommarafton 77
    Vildvittran skrev 2008-09-24 19:09:27 följande:
    Stooort grattis till er!! Jag vet själv hur det känns att jag jaga det efterlängtade plusset. Vi lyckades tillslut på försök nr 13, efter ett MF i juni förra året...Lycka till!!
    Tack så mycket för grattisarna!
    22 september 2008 äntligen plus, efter 1½ års försök
  • GrodAnn

Stort grattis!
    Jag vet precis hur du känner dig. Blev gravid för 5½ år sedan efter 4-års kämpande i bebisverkstan.
    Det är som i Triss-reklamen; en dag händer det!!!

Svar på tråden Efter 18 månaders försök kom det efterlängtade plusset