• emet

Hur förvarar Du Dina recept?

De som då får på små lappar de du skriver ut från nätet hur förvarar du dem? Har ni några roliga tips till mig?

• Svar på tråden Hur förvarar Du Dina recept?
  • Dimitra

Förvarar allt i en pärm bara. Inte mer märkvärdigt än så men jag får bra ordning

The Dimitra universe.
  • emet

klistrar ni i det på papper har det i plastfickor eller hur gör ni i pärmen?

• Dimitra
    emet skrev 2008-09-23 08:22:13 följande:
    klistrar ni i det på papper har det i plastfickor eller hur gör ni i pärmen?
    Hittills har jag haft förmånen att få recepten på så stora blad att de går att slå hål på dem. Nån gång har jag fått nån liten grej men det skrev jag om. Möjligen att jag skulle ändra taktik om jag hade receptsamling som hobby och folk kastade sånna på mig
    The Dimitra universe.
  • josefin22

pärm med plastfickor...

men om jag fick önska så skulle jag ha en liten trälåda med små kort á la Bree i desperate housewives

• Mamma till bröderna bus

vi skaffade en skrivbok och på framsidan så skrev vi "våra recept" de recept vi fått eller testat och tycker om skriver vi in snyggt i boken

• eliisabet igen

Jag klistrar in dem på ett papper, lägger i plastficka och sätter in i pärmen. Om andan faller på så ritar jag nåt som passar ihop med receptet, eller klipper ut en bild som hör till om receptet t.ex. kommer från nån folder på ICA.

• maximum

pärm med plastfickor och nummerflikar.
    ex:
    1, kött
    2, fisk
    3, soppa

osv.

• Jesster

Ett tag var jag så superduktig och klistrade upp dom på färgat papper, dekorerade och satte i en pärm, som scrapbooking ungefär. Olika färger för olika sortes rätter som:
    rött papper - kött
    gult papper - kyckling
    blått - fisk
    rosa - efterrätt
    o.s.v.

Väldigt snyggt och praktiskt men tidkrävande
    Nu slängs alla in som de kommer i bokhyllan i köket. Någon gång blir jag ju så illa tvungen att ta tag i det igen för man kommer inte riktigt åt kokböckerna

Den som söker han finner - www.google.se
Svar på tråden Hur förvarar Du Dina recept?