• majsflickan

Alla tips man kan få på bra skolor i Göteborg för förskoleklasser!!!

Jag och mitt barns pappa kommer snart bo i olika delar i stan och vi tycker det är väldigt svårt att veta vart våran son ska gå i förskoleklass.Han börjar om ett år.Tiden går ju fort så vi har börjat fundera på detta nu så han får en bra grund.

• Svar på tråden Alla tips man kan få på bra skolor i Göteborg för förskoleklasser!!!
  • bengke

Vilka delar kommer ni att bo i? Olika stadsdelar är ju kända för att ha olika bra skolor. Eller kan en av er till och med tänka sig att flytta till en bra stadsdel map skola?

• majsflickan

Han kommer bo i majorna och jag bor nu på hisingen,Lundby.
    Jag kan tänka mig att flytta på mig.

• bengke
    majsflickan skrev 2008-09-23 12:24:05 följande:
    Han kommer bo i majorna och jag bor nu på hisingen,Lundby.Jag kan tänka mig att flytta på mig.
    Okej! Har lite insyn i vissa stadsdelar, och skulle definitivt undvika Majorna. Iofs så tror jag nog att f-klasserna kan vara helt okej på många ställen och även där, men bland de lite äldre barnen är det mycket stora problem i Majorna och på skolorna. Problemen förstärks dessutom av att engagerade föräldrar flyttar sina barn till skolor på annat håll eller flyttar från stadsdelen (men man vill ju inte offra sitt eget barn när allt kommer omkring). Sen får man ju söka till andra stadsdelar än där man bor, men det blir ju bökigare med att ta sig til och från skolan då. Lundby har jag ingen koll på tyvärr.
  • muusik

Hej!
    Jag har barn på en Lundbyskola och arbetar själv på en annan Lundbyskola. Min dotter går i fsk-klass och trivs jättebra! Jag kan rekommendera alla Lundbys skolor! Ett tips är att gå in på goteborg.se och läsa balansen och jämföra skolor.

• julfest

Vi har haft två barn i Buråsskolans f-klasser och det har varit toppen!!

• majsflickan

Buråsskolan! Ok,jag försökte se vart den ligger men fick inte rikigt nån hum om det.Är det centralt?

• nanci
    majsflickan skrev 2008-11-19 14:50:58 följande:
    Buråsskolan! Ok,jag försökte se vart den ligger men fick inte rikigt nån hum om det.Är det centralt?
    Buråsskolan ligger i SDN Centrum, en bra bit från Majorna om det är där ni kommer att bo. Skolorna i Majorna har dåligt rykte, fast jag vet en familj som tycker Kungsladugårdsskolan är helt okej. Om ni letar i andra stadsdelar än Majorna men ändå nära är skolorna i Älvsborg bra sägs det, och Linnestadens skolor bättre än Majornas. Men det handlar ju också om vad man som förälder är ute efter, alla tycker ju inte lika.
Svar på tråden Alla tips man kan få på bra skolor i Göteborg för förskoleklasser!!!