Inlägg från: Idapida |Visa alla inlägg
  • Idapida

Umeåmammor januari-februari?

Hejsan! Den här tråden har jag inte sett förut. Jag är en umebo som ska ha barn i januari!
    Just nu är jag visserligen inte i Umeå, eftersom jag jobbar och sliter i Värnamo...kommer härnerifrån, nämligen.
    Är mkt avundsjuk på alla som går på semester....längtar efter den tiden då man äntligen slipper sommarjobba! Eller vadå, det räcker ju attlängta bara till mammaledigheten!

• Idapida

Fyller i mig!

December:
    17. FiaÅkotten
    18. fjunfjunet

Januari:

5. Mie
    7. Auroraborealis (32 år och bor på Öbacka)
    8. lenfre
    11. ana1979
    12. Bergeli
    14. Idapida(27 år, Haga)
    18. Mjölk (30 år, V. Ersboda)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck)
    26. Lisabetta

Februari:

2. Äntligen bebis
    5. Icas (36 år, H-sund)
    11. Missboss (28 år, Teg)
    14. Sussieohl
    19. Jummie
    25. Pussmun
    26. blond lucia

• Idapida

Här kommer mitt bästa recept mot förstoppning :
    Lägg linfrön i blöt varje kväll och ät i filen/gröten på morgonen. Blir härligt slemmigt!
    Drick MASSOR med vatten! Drick och drick ända tills det "trycker på" (låter mysigt, eller hur!).

• Idapida

Missboss: Hb 124 är ju jättebra! Det verkar vara en snurrig BM... Om du känner dig hemskt yr och trött, visst, men om du mår bra fattar jag inte varför du ska äta järntabletter. De där maskinerna visar ganska olika har jag märkt, dessutom. Ena dagen 120, andra dagen 130...
    Jag diskuterade detta med en kvinna på kemlab här på NUS, och hon tyckte att det var vansinnigt att barnmorskorna ordinerade järntabletter till höger och vänster till gravida. Jag låg på 116 senast, det var ju bottenrekord, men jag har köpt lite blutsaft och kokar allt i järngryta!

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?