• bbpop

Umeåmammor januari-februari?

Hej! Vad trevligt att se så många från Ume här. Jag är ny på Familjeliv och min fru och jag väntar vårt första barn i februari. Vi var på inskrivning hos barnmorskan igår och vårt lilla blåbär kommer att titta ut ca 13/2!

• bbpop

Tack icaS!

December:
    15. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
    18. fjunfjunet

Januari:

5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
    7. Auroraborealis (32 år och bor på Öbacka)
    8. lenfre
    11. ana1979 (26 år, Teg, 1:a barnet)
    12. Bergeli
    14. Idapida(27 år, Haga)
    18. Mjölk (30 år, V. Ersboda)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
    26. Lisabettan (24 år, 1:a barnet)

Februari:

2. Äntligen bebis
    5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
    11. Missboss (28 år, Teg; 1:a barnet)
    13. blåbärspappa, 30 år, med fru, 31 (Ersboda, 1:a barnet)
    14. Sussieohl
    19. Jummie (30 år, Teg, 2:a barnet)
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

• bbpop

Å tack missboss!

Här känner man sig välkommen direkt

• bbpop

missboss: ser fram emot att träffas på bb i februari! Ha det!

• bbpop

Ojoj. Vad ambitiösa alla är med stora renoveringsprojekt. Här sitter man själv och funderar på om man ska klämma in barnsängen mellan pianot och tramporgeln eller mellan klippbordet och vävstolen... Eller om vi helt enkelt ska slänga ut en byrå ur vårat pyttelilla sovrum och ställa in den där. Vi flyttade till en fyra för två år sedan för att få plats med både musikrum och syrum och börjar väl inse att nåt måste flyttas. Vet bara inte vad eller vart...

Det slutar väl antagligen med att vi hyr lägenheten bredvid också.

• bbpop

Nä, hyra grannlyan är nog ingen bra ekonomisk lösning. Dessutom bor det ju en kille där som inte visar några tecken på att vilja ge sig av... Han kanse skräms iväg av barnskriken i vinter.

Vi kommer kanske få upp en 1800-talsvagn från mina föräldrar som vi ev. tänkt ha som säng den första tiden. (Blåbärsmamman måste ju få titta på den först...) Den går ju att rulla omkring och ställa lite där den får plats. Har väl räknat med att blåbäret inte kommer att ställa så höga krav på eget rum och så till en början.

• bbpop

Hejsan! Ser nu att vi missat första fikaträffen... Men jag och Blåbärsmamman kommer gärna med en annan gång. Vore skönt att träffa lite fler som ska föda ungefär samtidigt. Hon är lite sjukhusrädd av sig så det kan ju vara trevligt att se några bekanta ansikten på BB. Jag kan ju plåta då så slipper vi antasta någon oskyldig förbipasserande.

• bbpop

Vi åkte till Urkultfestivalen i Näsåker på vår bröllopsresa och dansade natten lång.

• bbpop

Blåbärsmamman jobbar lite för mycket runt fikadagen den 22:a så hon trodde inte hon skulle orka hänga med. Men är det någon/några som har lust att hänga med mig till hennes jobb på Gammlia nån dag i nästa vecka eller så? De serverar jättegoda våfflor i kaféet!

För er som inte känner till Gammlia så är det ett friluftsmuséum i stil med Skansen:
    www.vasterbottensmuseum.se/aktuellt/frilgammlia.php

• bbpop

Å, jag blir så avis på alla som har varit på UL! Vi ska inte dit förrns om en månad! Det är ju hur lång tid som helst... Blåbärsmamman har massor av tvillingar i släkten så det vore ju skoj att veta hur många små blåbär som gömmer sig därinne!

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?