Umeåmammor januari-februari?
Nån som vet någonting om förlossningspersonalen?

Nån som vet någonting om förlossningspersonalen?

Ja, man hoppas på att man får nån bra.  Annars får min karl byta, han är bra på att prata!   

FiaÅkotten: Här är det betydligt lugnare!   

Fast det var ju ett himla sjå när vi flyttade till Umeå 1 juni! Då anlitade vi en flyttfirma. Vi fick såklart packa allt. Det tog sin lilla (?!) tid, men vi fick nog med allt till slut. Skåpbilen som flyttkillarna kom med var nog i minsta laget o hade de blivit stoppade av polis så hade det definitivt blivit böter!!! Det var precis så att allt kom med! Som tur var så tog Daniel o jag flyget till Umeå (skönt). Det var verkligen ett bra val att inte köra själva o flytta allt själva! Dessutom är det ju bara jag som har körkort!   

Hoppas det går bra för er! Ta många pauser! Ska ni köra lastbilen själva? Hoppas inte det! Hursomhelst: VÄLKOMNA TILL UMEÅ!   

FiaÅkotten: Vi flyttade från en 2:a på 55 kvm och vi hade rätt mycket grejer, trots att vi slängde vår soffa o rätt mycket andra grejer. Städning+ flyttning+ flygbiljetter gick på totalt 8000:-. Min pappa hjälpte till med 6000:- så vi var väldigt glada för det!!! Och inte behövde vi köra tillbaks nån lastbil heller!   Fast ni hade väl nån kompis som gör det? Vi hade tyvärr inga som kunde hjälpa oss med bärande o flytt så flyttfirma blev det bästa alternativet. Jag tycker INTE att du ska bära! Däremot kan du väl packa lite.
  Fast ni hade väl nån kompis som gör det? Vi hade tyvärr inga som kunde hjälpa oss med bärande o flytt så flyttfirma blev det bästa alternativet. Jag tycker INTE att du ska bära! Däremot kan du väl packa lite.
Sen när vi kom upp till Umeå så fick vi ju en 4:a på 101,7 kvm så vi behövde en hel del möbler! Myrorna är bra!   

Srattmoster: Det låter ju bra!   Förutom att det tog så lång tid med er Hugo då. Man är ju lite nojjig när man är förstföderska!
  Förutom att det tog så lång tid med er Hugo då. Man är ju lite nojjig när man är förstföderska!

Inga här idag?   

Srattmoster: Ja, vi hade också tänkt hyra babyskydd, även om vi inte har nån bil. De stolarna är ju bra ändå! Och inte har vi så mycket pengar nu heller!
Indisk restaurang i Umeå? Var? Vi brukade gå på indiska restauranger i Stockholm och vi älskar indisk mat!
Fia: Skulle ni flytta idag eller när var det? Välkomna till Umeå!   

Lisabettan: Jag känner vår lill* knodd mycket nu. Det går i vågor under dygnet så jag antar att h*n sover emellanåt! Maken kan även känna buffarna/ sparkarna ibland. Vi har även sett att det har rört sig utanpå magen!   Jättehärligt!!! Hur känner du det?
  Jättehärligt!!! Hur känner du det?

icaS: Vad obehagligt för din sambo (eller var det make?)! Ja, barn säger så roliga saker ibland! Och visst vet man var de får det ifrån, oss vuxna!!! Jag glömmer aldrig när min bror hade börjat odla skägg. Vi i släkten tyckte det var lite kul och en dag sade jag till min brorson (som då var ca 4 år gammal). "Jaså, din pappa har börjat odla skägg!" varpå min brorson svarade: "Ja, han får sina idéer!!" (med sin mammas språk o uttryck i rösten). Jag garvade så himla mycket!   Jag har haft himla kul med mina åtta brorsöner med andra ord!
  Jag har haft himla kul med mina åtta brorsöner med andra ord!   

Missboss: Jag får väl helt enkelt ta o bjuda ut gubben på indiskt snart!!! Ev. kanske vi kunde ha en middagsträff med oss här på FL?

FiaÅkotten: Jaha, nu på lördag?! OK, välkomna då!!!   

Srattmoster: Ja, emellanåt är det verkligen party i min mage också! Speciellt precis på mornarna på jobbet när jag sitter o kollar igenom e-mailen!   Jättekul! Just i denna sekund rör h*n på sej jättemycket!
  Jättekul! Just i denna sekund rör h*n på sej jättemycket!   

Hade fikat varit lite tidigare så hade jag kunnat vara med, jag ska på kör 19:30. Hoppas vi kan träffas tidigare nästa gång!!!   

ana1979: Krya på dej! Ja, det lär ju bli fler träffar framöver!