• jummie

Umeåmammor januari-februari?

FiaÅkotten: När jag väntade Hugo var jag den enda som var övertygad om att det skulle bli en pojke...gick tom omedvetet o kollade på pojksaker när jag väntade honom!! Behövdes inget könsul här inte

Maken var helt förtvivlad över att jag var så bombsäker...han menade att jag inte fick bli ledsen om det inte blev som jag tänkt mig..men hallå jag skulle ju få en bebis så då fickjag ju som jag ville!!

Nu så väntar jag en tjej...så det så

• jummie

FiaÅkotten: mmm jo du..jag gick över 17 dgr med Hugo..inte så roligt kan jag meddela!! 21 dgr är det längsta du får gå över!!

Plååååååågsamma dager där efter BF.....uäck!

• jummie

missboss: hahahahaha ja du...hinner ni med att totalrenovera samtidigt som ni ska gulla med bebis så gör ni det bra

Men går det att ta rum för rum o låta det ta några år eller måste det fixas till innan det är "beboligt"?

• jummie

ååååå ni som aldrig varit på UL...*snyft* bered er på en chock...det slår en då att man ska bli förälder!! Underbar känsla...

Men ni ska inte vara så oroliga...klart att ni kan visa er innan..inget kommer att hända o allt är ok!! Ett ul är ju trots allt ingen garanti för att allt är ok o kommer så att förbli..men jag fattar vad ni går igenom har ju trots allt gjort det själv..hehe är lite lugnare denna gången...

• jummie

ja alltså vill ju inte tvinga nån att ge sig ut o träffa oss irl..hehe

men jag vet hur nervis man var första gången (är ju inte så länge sedan sist) man räknade dagarna fram till v 12 så att den värsta tiden skulle vara förbi...sen hade iaf jag stenkoll på vilken vecka o dag man var i!! Kunde nästan säga exakt på sekunden hur länge jag varit gravid...

Nu är jag i v 11 (såg det nu) o har inte ringt bm än ..fan måste ju på inskrivning!!!

• jummie

På onsdag ska jag ner o fika på Mekka med min "gamla" mammagrupp....hehe många fikatillfällen blir det!!

Men ni är välkomna att följa med...ni kan ju studera hur det går till att vara 9 mammor med 9 ungar på ett fik! Fast jag tror inte att det blir riktigt alla på onsdag...

Kl 13 på Mekka är det iaf!

• jummie

mjölk: men men vet du inte vart Mekka ligger??? *asg* Det är ju de gravidas gömställe där man frossar choklad (hjälper mot div graviditets nojjor o ger vackra barn)

Det är nästan lag på att ni testar deras chokladkaka om ni går dit o fikar...alla krämpor o bekymmer är som bortblåsta efter det!!!

btw det ligger vid bågenhuset precis bredvid Skytten!

• jummie

mjök: hahahahahaha oj då..ja då var det ju inte så lätt..sorry!!

Rådhusesplanaden 17 A..gatan som går upp mot busstationen från torget i stan o Mekka ligger precis i slutet!!

• jummie

magen svullnar då tarmarna flyttar sig lite för att göra plats...helt normalt o "drabbar" de flesta!!

Vänta bara till sen...då gaserna börja ta fart o man måste lätta väder i tid o otid.....moahahahaha o halsbrännan!! ÅÅ vad härligt det är att vara gravid

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?