Inlägg från: AuroraBorealis |Visa alla inlägg
  • AuroraBorealis

Umeåmammor januari-februari?

Nu har jag varit och shoppat mina första mammakläder!!! Det var lite pirrigt först men sedan gick det av bara farten Två par byxor och tre toppar blev det. Det mesta på rea dock så jag blev inte helt pank Har ju inte shoppat nått under hela semsetern så jag tyckte gott och väl jag kunde unna mig detta. Dessutom passar mina gamla byxor inte längre...

Va kul FiaÅkotten, att du känner lillen. Jag längtar så efter att få de första livstecknen. Här om kvällen tyckte jag mig dock känna något som rörde sig men jag vet inte, det var nog bara inbillning för jag har inte kännt något sedan den gången. Hur är det med er andra? Har ni börjat känna några rörelser? Och HUR känns det egentligen?!? Vad skall man "känna" efter?!

Fika passar mig bra i slutet av augusti. Just nu är min kalender helt blank (förrutom UL på onsdag förståss ) så alla dagar går lika bra för mig. Och Sofia74, klart du skall hänga med - the more the merrier! Uppmaningen gäller förståss alla. Det skall bli kul att få träffa er alla - och få ansikten till alla nick!

Dags för e.m fika. Dagens viktigaste händelse

• AuroraBorealis

Polan & Pyret hade också rea. Hittade en tröja på rea där i alla fall.

Oj vad spännande med husvisning. *Nyfiken* vad är det för hus ni skall titta på? Var? Vi är själv nämligen i husletartagen men har tagit lite paus under semestern och inte kommit igång igen...

• AuroraBorealis

Hej allihopa!

Är just hemkommen från mitt daterings UL och allt såg bara bra ut! Vilken enorm lättnad man kan känna alltså, har nog varit mer orolig än jag trott inför det där UL'et...

Det var helt fantastiskt att få se den lill* sprattla omkring och krumbukta sig där inne. Och att få bekräftat en gång för alla att man verkligen ÄR gravid och att det verkligen FINNS något där inne Ibland har man ju lite svårt att verkligen tro att det är sant!

Och att man kan se så mycket! Man kunde till och med se hjärtats fyra olika kammare!! Jag är helt förundrad....

Våra egna beräkningar om BF-datum stämde också rätt bra. Blev bara flyttad en dag så nu är vårt nya BF datum sat till den 6/1 2006. Sambon var rätt nöjd han också. "Det blir nog en fotbollsspelare det där", sa han nöjt efter att ha sett lill*n kicka på som bara den

Iiiih, jag är så glad Ni som inte gjort UL än har verkligen något fantastiskt roligt att se fram emot!!!

Ha en bra dag alla!!!

• AuroraBorealis

Så jag får väl justera listan lite också

December:

15. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
    15. Alice (20 år, Vännäsby, 1:a barnet)
    18. fjunfjunet
    28. Srattmoster

Januari:

5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
    6. Auroraborealis (32 år, Öst på Stan, 1:a barnet)
    8. lenfre
    11. ana1979 (26 år, Teg, 1:a barnet)
    12. Bergeli
    14. Idapida(27 år, Haga)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
    26. Lisabettan (24 år, 1:a barnet)
    30. Mjölk (30 år, V. Ersboda)

Februari:

2. Äntligen bebis
    5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
    11. Missboss (28 år, Teg; 1:a barnet)
    13. blåbärspappa, 30 år, med fru, 31 (Ersboda, 1:a barnet)
    14. Sussieohl
    14. spes (26, Nydalahöjd, 1:a)
    19. Jummie (30 år, Teg, 2:a barnet)
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

• AuroraBorealis

Full fart som vanligt här inne ser jag

Välkommen till elsakling coh Buebo som kommit till sedan jag senast kikade in. Jag hade så lite att göra på jobbet förra veckan (den första efter semestern) att jag flexade ut onsdag eftermiddag och förlängde helgen med några dagar. Sköönt! Har haft besök hela helgen också. Både mina föräldrar och sambons syster och son har varit på besök, så det har varit fullt ös. Ingen tid över för att sitta och surfa...
    Var på Nolia igår och trängdes. Hittade jättefina babyvantar och tossor i tovad ull som jag med nöd och näppe lyckades avstå från att köpa - tycker fortfarande att det känns tidigt.... (ingen fler som jag?!?) Premiärbar i alla fall mina nya mammakläder och släpte ut magen rejält *skönt*

Efter UL'et har jag även börjat sprida nyheten på jobbet och bara fått possitiva reaktioner - och det är så kul att berätta Tänk att jag redan är i v.19!!! Tiden står trots allt inte helt stilla

Fika den 22/8 passar mig förresten finfint!

• AuroraBorealis

Hur är det för er andra då? Vad tror ni att ni har för sort i magen? Vi tror båda två att det är en liten kille som bor där inne. Min mamma sa också när hon såg UL-bilden att hon tyckte det såg ut som en kille. Någon snopp ser man inte på bilden - ja, inte vi i alla fall - men hon tyckte att det "bara såg ut så" Fast det hade ju varit kul med en liten tjej också Hittills har det bara fötts pojkar i släkten så speciellt blivande farföräldrarna önskar sig hett en liten tjej. För min föräldrar spelar det nog ingen större roll eftersom det är deras första barnbarn. De är mest helt förundrade över att överhuvudtaget bli mormor och morfar. De hade nog börjat ge upp hoppet vid det här laget

Mår kanon nu förresten och har tänkt jag skall börja träna igen. Har tränat spinning och sådant tididgare så jag tänkte försöka ge mig på några lättare pass för att se hur kroppen reagerar så här efter två-tre månaders inaktivitet. Är det någon fler här inne som tränar och kanske har lite tips och råd? Promenader får jag ju varje dag med hundarna men jag känner för att komma igång med "riktig" träning igen - det är ju så kul (när man mår bra)!

• AuroraBorealis

Är det förresten någon fler än jag som har svårt med motivationen på jobbet nu?!? Man bode ju vara på hugget igen så här efter semestern och allt, men icke.... Gud så skööönt det skall bli att vara föräldraledig. Längtar!

• AuroraBorealis

Vill bara förtydliga att könet så klart inte splar någon roll för oss heller. Jag var bara nyfiken på att höra vad ni andra TROR att det blir, kille eller tjej.

• AuroraBorealis

FiaÅkotten: Varför tycker du inte att spinning är bra då? Jag läste någonstans att just cykling skall vara väldigt bra b.la för att slippa problem med foglossning etc. Att man måste ta det luganre än vanligt förstår jag ju men är det något annat som gör att det inte är så lämpligt när man är gravid?

Yoga har jag också velat prova på men har aldrig fått ändan ur... Är det någon som vet om det finns någon mammayogagrupp i Umeå-området? Jag läste i alla fall på en lapp hos BM att IKSU skulle starta en mammavattengympagrupp till hösten ifall någon skulle vara intresserad av det. Det kommer förmodligen mer information om det på deras hemsida senare i höst (www.iksu.se)

• AuroraBorealis

Till FiaÅkotten: Ingen fara, jag tar inte illa upp. Jag frågade ju efter råd. Man vet ju inte själv riktigt, jag har ju aldrig tränat så här gravid förrut. Som sagt har jag ju haft ett uppehåll nu över sommaren så du har nog rätt i att det är dumt. Åsså vet jag ju att jag har svårt att inte ta i järnet när jag går på pass.. Kanske är bättre att bara cykla utomhus först och känna efter lite i egen takt. Sedan finns det ju cyklar på gymet också där man kan cykla i eget tempo med mindre risk för att "dras med".

Är lite nyfiken bara. Var/hur utbildar man sig till PT och vad innebär det igentligen att vara PT? Låter som att det är lite mer än att bara vara gyminstruktör...

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?