Inlägg från: Srattmoster |Visa alla inlägg
  • Srattmoster

Umeåmammor januari-februari?

Nu blir jag orolig. Jag har inte fått något mejl som bekräftar att jag blivit antagen i yogagruppen. Jag ringde ju igår och pratade med henne och uppgav namn, telefonnummer och mejl. Tycker ni att jag ska ringa?

• Srattmoster

Har varit på bm-besök nr 2. Hjärtat slog som bara den när vi fick höra det.
    Det som var ett problem var att jag hade protein i urin så jag ska lämna ett urinprov på måndag som jag ska komma om med då.
    Alla övriga värden var prima. Okej, hade gått ner 1 kg i vikt, men jag har ju inte mått bra och jag brukar gå ner i vikt på sommaren. Så det är väl en kombination.

Ska snart börja med middag. Känner att det är dags för det snart.
    Ha en bra fredag om jag inte dyker upp mer här i dag.

• Srattmoster

Hej!
    En annorlunda fråga, men jag behöver tips.
    Har tänkt att köpa en bok till min mamma som fyller år på tisdag. Har ni några ideer på någon bra bok och det får gärna vara en sannberättelse?

Tacksam för alla tips. Ska ner på stan idag.

Kram på er alla. Äntligen skiner solen. Var ett tag sedan man såg den.

• Srattmoster

Tack för tipsen.
    Hon har läst bla "Gömda" och gillar sådana typer av böcker och även "Utan min dotter".
    Hittade en bok som heter "En blomma i Afrikas öken" av Waris Dirie. Tror att hon kommer att gilla den.
    Gick in på cdon.com och kollade in vad det fanns för böcker. Hittade några och skrev ner. När jag sedan kom på bokhandeln så fick jag hjälp att hitta dem och valde ut den jag trodde skulle passa henne bäst. Hon fick även "Jag saknar ddig, jag saknar dig" av Peter Pohl. Känns skönt att hitta det man söker.

När vi var på stangick vi in på Polarn & Pyret och hittade ett par stövlar till Hugo. Jättefina. Kollade även in en vinteroverall till honom, men de hade inte rätt storlek. Jag såg att de hade ammningströjor där. Denna gång vill jag ha en sådan med tanke på att det är vinter och man är ganska mkt klädd. Blev aldrig av att jag köpte någon, men jag kommer att göra ett sådant inköp lite längre fram.

Träffade en massa folk som vi inte sett på ett tag. Träffade bla en gammal kompis som ska bli pappa igen nu i dagarna.
    Fikade på Brobergs. TIPS. De har stans godaste mackor om man inte vill gå till smörgåsstället i Kungspassagen.

Oj, vilket långt inlägg. Nu ska jag gå och dega i soffan, ta mej en äppelmunk coh ett glas coca cola. Låter det nyttigt???

• Srattmoster

Hej allihop!
    Nu har man alltså jobbat sina 2 första pass på 1 år och 2½ månad. Konstigt, trevligt och jobbigt.
    *Konstigt: pga att det var så länge sedan man gjorde dessa sysslor.
    *Trevligt: fick träffa sina jobbarkompisar, vårda patienter gamla som unga och göra de sysslor man trivs med.
    *Jobbigt: att lämna hemmet (framförallt igår) med Hugo och Niklas. Här har man varit hemma med Hugo i snart 1 år och så ska man börja jobba. Jag grinade igår fm kan jag säga.

Idag fyllde min mamma år och mina föräldrar skulle in till stan så de var förbi och hade tårta med sig *gott* Hon blev i varje fall glad över böckerna vi hade köpt. Hon hade nämligen ingenting att läsa för tillfället.

Grattis Sofia. Visst är det en enorm känsla att få se sitt barn för första gången. Det är en sak att känna det, men att få se det med egna ögon. Fantastiskt.

Fia, kör försiktigt.

• Srattmoster

hallå

har fått ett mejl från yogaskolan att jag ochså kom med i gruppen. var ju så orolig för ni andra hade fått en bekräftelse så jag mejlade och fråga hur det var. fick det i varje fall härom dagen. längtar dit.
    vet i och för sig inte hur jag jobbar då pga att vi inte fått något schema än from 1 september. skulle det vara så att jag jobbar någon onsdagkväll så får jag väl byta eller nått. brukar gå bra.

det gick i varje fall bra att jobba idag ochså, men är väldigt trött. känner att jag skulle kunna ha gått och lagt mej för en timme sedan, men här sitter jag fortfarande. tidig kväll kommer det i varje fall att bli. är ledig i morgon coh vi ska fara på maxi och storhandla. här ekar det i skåparna i köket. jobbar varannan dag och varannan kväll i helgen fredag- måndag, långhelg.

• Srattmoster

Missboss: Vill bara säga att när jag väntade Hugo så blev jag VÄLDIGT tjock om magen på en gång. Alla trodde att det var MINST 2 (vi har båda tvillingar i släkten), men så var det inte.
    Denna gång är det inte alls på samma sätt. Om jag jämnför med förra gången så skulle man kunna tro att jag nu var i v 14 eller nått. Fast jag måste ju säga att den håller på att växa till sig nu. Sparkarna känns och har gjort ett bra tag. Det är det roliga nu andra gången att man känner dem tidigare.

• Srattmoster

Goddagens!
    Kul att få se lite bilder på er. Fina magar har ni då allihop. Ska försöka komma loss så jag kan fika med er någon gång jag med. Nu när man jobbar vill man gärna vara hemma med Hugo och Niklas ochså.

Idag har jag varit om på öppna förskolan med Hugo. Väldigt trevligt. Hugo trivs väldigt bra med att träffa andra barn och leka av sig.

Nu ska vi snart fara iväg ner på stan. Kolla in en 50-års present bla

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?