Inlägg från: FiaÅkotten |Visa alla inlägg
  • FiaÅkotten

Umeåmammor januari-februari?

aurora de räknar nog med att man jobbar närmre för man har rätt att få ledigt från jobbet under den tiden... men visst är det dumt...

har varit på gandhi när vi var uppe i umeå för att vi båda älskar indisk mat det var ju gott men ingen wow känsla tyvärr (tyckte vi) men det finns väl bara den?

Idag ska jag åka till stan en sista sväng *snyft* kika runt lite kommer sakna stället ungefär lika mkt som jag inte kommer göra det men på så olika sätt det börjar nästan kännas lite vemodigt....

• FiaÅkotten

missboss huh? menar du? aldrig varit på annan indisk restaurang än gandhi eller? isåfall förstår jag ju för det är ju gott... jag har varit på ett antal olika så jag jämför helt klart... indira på bondegatan här i stockholm och den indiern på bussstatíonen i luleå är bäst hittills enligt mig

fyndade 2 amningsbehåar idag för dem stängerena HM på drottninggatan för renovering så halva priset på allt! dem 2 och ett par strumpbyxor till bebis för 145 spänn! underbart!
    det är vad priserna borde ligga på jämt tycker jag!

• FiaÅkotten

missboss åh jag vågar inte räkna efter hur mkt vi lagt ner antagligen mer än jag hade tänkt iaf... det är ju liksom ett tag kvar också....
    den där gravid hjärnan tror jag hållit sig ganska bra bara när det blir mkt som jag verkligen virrar till det, typ på jobbet

• FiaÅkotten

lisabettan jag har hört mkt bra om MODI så kag beställde en och gillade den till utseende och prylarna man fick med tyckte inte den kändes plastig den avr enkel att fälla ihop (när man kom på hur man skulle göra vilket hade gått fortare om vi kollat i manualen) MEN jag har ju inte heller kört nån bebis i den än...

och indisk mat jag beställer OFTA chicken butter masala annars litte olika. alltid raijta och naan och ingen indisk måltid är komplett utan mango juice till ( vilket var en besvikelse på gandhi , riktigt dåligt dryck utbud)

det finns en tråd här förresten som typ lovprisar modivagnar och så finns det en som är raka motsatsen... eller fanns iaf...

• FiaÅkotten

missboss jag ahr hittat 1000, nästan iaf, julutstyrslar som jag bara vill köpa men jag vet ju inte om hon behagat komma ut tills dess... och på kappahl finns MASSOR med fina kläder ja och sen alla andra tillbehör som mobilen jag köpt tex

• FiaÅkotten

jummie en del tomte dräkter inga pepparkaksungar dock. men en HEL del annat som är sådär lagom juliga hehe

missboss ja vi saknar en del vi med men tar det när flytten e klar, typ bilbarnstol och apoteksgrejjer och lite fler underkläder jo och kudde och kanske ett set sängkläder och blablabla

• FiaÅkotten

icaS å fy fasiken vad ONt stackarn... vad sa dem på akuten då? kommer han höra ok där när det läkt eller?
    I vilket fall så ta hand om er och så önskar jag er en bättre söndag!

• FiaÅkotten

missboss ja många verkar hamstra där, skulle jag med göra om jag hade möjlighet men det har jag tyvärr inte.
    Köpte en skitsöt barnvagnsleksak idag spelar liten klämmig melodi och är sådär fulsöt

lisabettan mango och guanabana juice är så gott som livsnödvändigt och rätt sort finns inte att hitta i umeå elelr vännäs, inte än iaf brukar finnas på restauranger. Uuuunderbart gott är det. kanske lika bra att inte prova så slipper du bli fast heh

Har hamstrat lite juice som får följa med i flytten....

• FiaÅkotten

mjölk och icaS nope flyttar på lördag så om en vecka är vi på plats, fysiskt iaf, spännande!! just nu lever vi bland kartonger och all lort som kommer fram av att släpa runt grejjer....

missboss kul med bilder gillar av nån anledning att kolla in andras inköp men känner mig fånig när jag läger upp bilder på egna grejejr...

nu ska jag gå å ta ut ananaspajen ur ugnen och tjata på thomas att gå till affären och köpa glass som skall vara till...

• FiaÅkotten

hoppas ni får trevligt på fikat och att ni kommer ihåg att föreviga det hela så en annan kan sitta här hemma och jämföra magar

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?