Inlägg från: Srattmoster |Visa alla inlägg
  • Srattmoster

Umeåmammor januari-februari?

jummie: ibland så läser man ganska fel händer även de bästa. röka skulle jag aldrig komma på tanken att göra. har jobbat på en avdelning som har hand om sådana patienter som har rökt så man har sett dess baksida. fy, usch och blä....

nu är det natti natti här. sov gott...

• Srattmoster

nu skrev jag inlägget på fel ställe. det var i annat forum jag skulle skriva....
    det är nog bäst att hoppa i säng illa kvickt.
    sov gott i varje fall.

• Srattmoster

Jummie: Umeå Rygg och Ledklinik på Riksvägen 2 i Umeå (Teg) Tel: 090-130141 eller 090-708780
    Där har du vart du kan vända dej för Gravidmassage. Hoppas du får en tid som passar.
    Ska nog ta cahansen och ringa i veckan och få EN tid rätt snart och spara den andra till lite senare.

NU ska jag hoppa i säng. God natt.

• Srattmoster

Mjölk: När jag skulle få Hugo (i fjol) så låg jag på förlossningen i 2 dygn kan man säga. Har bara goda erfarenheter av personalen där. De var jätte gulliga och trevliga. Jag gick ju i genom en del personal i och med att jag kom en söndag morgon och Hugo föddes sent på måndagkväll.

Tror at jag har fått ett åderbråck i ena ljumsken. Har jätte ont och det är just där ett blodkärl går. Stort och ömt. Ska försöka ringa till mvc i morgon från jobbet och rådfråga. Vill i varje fall prata med någon. Inte är det skönt att ha det där precis.

Ringde idag och beställde tid för gravidmassage. Så på onsdag ska jag få komma dit.
    Sedan börjar ju yogan på tisdag. Så det blir en härlig vecka.
    Har ringt försäkringskassan i fm och fått bekräftat ang havandeskapspenning. Jag blir ledig from 1 november. Ska bli skönt i och med att man har ett så pass tungt jobb där man är. Däremot så verkar vi inte få någon dagisplats till Hugo. Hade ju tänkt att få inskola honom innan nästa barn kommer. Man har rätt att ha honom 15 tim/v om man är hemma själv. Vi tänkte att i och med att han är så social och gillar när det händer grejer runt i kring honom så skulle det vara utmärkt.....men vi får se hur det blir. Har fått reda på via telefon som sagt att det inte blir något av det hela nu trots att han ligger på 1:a plats.

Nu ska jag nog gå i säng snart. Det är en arbetsdag i morgon ochså.
    Kram Srattmoster

• Srattmoster

Ett tips!
    Bättre sent än aldrig.

* Visste ni om att den första bilbarnstolen (babyskyddet) kan man hyra hos NTF här i Umeå? Hyran är 300 kr för 9 månader.
    Länken till deras sida är denna:
    www.ntf.se/vasterbot/Vasterbotten/Uthyrning/

Så gjorde i varje fall vi till Hugo. När han var för stor för den eller att tiden höll på att gå ut så köpte vi en annan bilbarnstol som man kan ha lång tid framöver.
    Vi tyckte att det var så mycke annat man skulle lägga ut pengar på så vi gjorde så i stället och kommer även att göra det denna gång. Har tyvärr inte kommit på att meddela er detta tidigare.

Ringde till vc idag ang åderbråcket i ljumsken och hon tyckte att jag skulle höra av mej om jag tyckte att det blev värre. Dvs mer ont, svullnad och värk ut efter benet. Hon tyckte även att om jag var orolig att någon sköterska på jobbet skulle titta på det om jag inte ville åka förbi till vc och visa upp det.
    HAr itne visat det utan kommer noga tt hålla ett extra öga på det.

ica: Hoppas att det bara är en fettknöl och att du får komma till specmvc snart. Lycka till! och Kram

• Srattmoster

Missboss: Gått med indisk mat. Har varit där 2 gånger tror jag, men det var ett tag sedan.
    Här har vi ätit tacos till middag. Nu i kväll har vi slagit på stort och ätit chips och dipp....mums...Har sett en film på canal+ "..och så kom Polly" med Jennifer Aniston och Ben Stiller. Romantisk film som passade mej. Var ett tags edan jag såg någon sådan.

• Srattmoster

Har nyss kommit hem efter att ha varit på Dragonens invigning. Vi var dit bara pga att Bo Kaspers orkester skulle spela. Vårat favvoband. När de hade spelat klart bjöd de alla på tårta och kaffe/saft. Vi åt bara tårta. Kom ganska bra i kön som inte var så lång och tur var det för Hugo höll på vara trött.

För övrigt så har vi hunnit med att städa här hemma på fm. Känns så bra och fräscht.
    Till middag blir det paj. Vi fick över så mkt tacoköttfärs från i går så vi använder den till pajen.

Nu ska jag gå och läsa coh soffta lite. Känner mej ltie trött efter en arbetsam fm.

• Srattmoster

Lisabettan: Var i Nordmaling är det de säljer barnvagnar? Är från en by i dess närhet, men har aldrig hört talas om barnvagnsförsäljning där.

Här har vi verkligen party i magen. Oj, vad det bultar och bankar där inne. Känns mkt tidigare denna gång än förra. Kul är det ivf, men inte när man vaknar tidigt på morgonen pga just detta och inte kan somna om.
    Som tex i morse så vaknade Hugo halv 6 så jag tog över honom i min säng. Hugo somnade om, men bebisen hade hunnit vakna i min mage. Kunde inte somna om och när Hugo sedan vaknade igen halv 7 så var det bara att se pigg coh glad ut och kliva upp. Det kommer nog en tid när man får sova ut om mornarna igen, men det lär nog dröja. Så ta vara på de tillfällena ni som rä barnfria nu.
    Jag ska inte klaga för jag ÄLSKAR verkligen min son. Han är det bästa som hänt mej. Han och min älskade sambo Niklas.

• Srattmoster

Här är en till som höll på att somna på yogan på slutet. Tala om avslappning.

Idag har vi inte haft en rolig dag. Det var tänkt att jag skulle till gravidmassagen innan jobbet, men jag var tvungen att ringa och avboka.
    Hugo, sonen, fick en mugg kokhett te över sig. Ögonblicksverk. Så det var iväg med ambulans till akuten coh han är nu inlagd på plastiken. Blev lite bränd på hakan (som är mkt finare nu än i fm, mindre rött) och ganska mkt mer på bröstet. Han har varit väldigt duktig coh tålig. HAr varit en jobbig dag, men han får ju smärtlindring i varje fall. Niklas är med honom nu. Han ville det själv, tror att han känner skuldkänslor över att det var hans temugg. I morgon ska de ev göra en omläggning av skadan och se hur det ser ut. Så då blir det jobbigt förståss, men de måste ju få se och göra det som ska göras.

Konstigt är det i varje fall att vara ensam hemma i huset. Vet inte om jag varit det sedan vi flyttade hit för snart 2 år sedan.

Nu ska jag gå i säng. Kram på er.

• Srattmoster

TACK för alla kramar och all omtanke. Vi är hemma på permision till i morgon. SÅ ska de lägga om, titta och duscha såret på bröstet. Det på hakan ser rätt hyfsat ut, men vi smörjer det med vaselin x flera.
    Då får vi väl höra hur det blir om vi blir utskrivna eller ej.
    Jag håller på att försöka bli sjukskriven så jag inte behöver jobba i helgen bla. Periodvis så måste vi bära honom hela tiden och han bara grinar coh är ledsen. Jätte jobbigt. Smärtstillande ger vi honom 4 gånger/dygn coh innan vi åker in i morgon sak han få en stordos och hoppas att den hjälper när han ska bli omlagd.

Sova har ingen av oss gjort speciellt bra i natt. Var trött, men det bara gick inte.
    Ska se nu om vår trötta son vill sova. Det låter som om det är lite jobbigt för honom, men kanske ändå att det gick. Det blev ivf tyst efter en längre tids skrikande och gråtande.

Kram på er tillbaka allihop.

• Srattmoster

Hade Nifrex förra gången coh jag fick inga problem med magen av dessa. När jag ätit Duroferon så blev jag stenhård. Så mitt tips är Nifrex

• Srattmoster

Svamp: kan inte räkna alla olika arter jag haft under denna graviditet.
    Flytningar: japp de finns där de med denna gång. Dessutom är de mer denna gång än förra. Tror jag i varje fall. Jag inbillar mej i varje fall det.

Nu hoppas jag på en god natt sömn om någon timme och sedan så får vi se hur morgondagen blir. Hoppas i varje fall att de är nöjda med hur det ser ut där under förbandet och att vi blir utskrivna.
    Jag har bytt i helgen så jag inte behöver jobba. Kommer att jobba helgen om 2 veckor i stället. Då bör han vara mkt piggare och mer allert än vad han varit.

Ha en bra kväll....Kram och TACK än en gång för alla kramar och all omtanke.

• Srattmoster

Måste bara få säga en sak. Jag fick tårar i ögonen idag.
    Hugo, 13 månader igår, sa MAMMA för första gången. Pappa har han sagt länge, men idag sa han mamma flera gånger. Jag var tvungen att pussa på honom tills han bara stod och tittade på mej och funderade om jag var knäpp i huvudet.
    Jag blev i varje fall väldigt glad

Välkommen hit FIA!

• Srattmoster

Lagt in 3 nya bilder i galleriet. 1 på magen (går in i v28 i morgon) och 2 på Hugo från sjukhuset. Det ena så syns det nästan inte att han har något på hakan och det var första dagen, men när han ligger och sover i min famn så har det blivit lite skorpor och är mera rött.

• Srattmoster

Mjölk: Gick bra hos doktorn idag. I fredags så hade Hugo 2 vita fläckar som dr var lite fundersam på, men idag var det bara 1 vit fläck. Dessa kommer att ta lite längre tid att läka, men det ser redan nu mkt bättre ut. Alla skorpor på hakan har trillat bort själv idag. Så han är så fin. Ska på återbesök för omläggning igen på torsdag. Kommer väl till att vara så nu 2 gånger/v antar jag.
    TACK, din mage ser fin ut den ochså.

Skönt när man varit hemma så har jag inte kännt av åderbråcken i ljumsken, men nu börjar ju jobbet igen i morgon så då vet jag vad som väntar.
    Har däremot kännt av ryggen idag. Började redan i morse när jag låg i sängen, men jag får väl ta det försiktigt på jobbet nu när jag bara jobbar 1 månad till. Går på havandeskapsledigt from 1 november. Längtar.

Ha en bra måndagkväll. Om vi inte hörs något så ses vi på onsdag på yogan.

• Srattmoster

Missboss: Skönt att allt var bra med barnet. Ta hand om dej nu.

Måste få klaga lite. Har så ont i ryggen. Började igår och har fortsatt idag. Inte blev det bättre pga att man jobbade nu i kväll.
    Tur att man sak på yoga i morgon så man får räta ut sig och göra lite övningar av alla de slag.
    Känner att jag nog skulle boka en ny tid för gravidmassage. Var ju tänkt att fara dit i onsdag, men då hamnade vi ju på akuten i stället. KÄnner att jag måste hitta på något. "Gubben" får kanske massera lite om inte annat. Han är rätt duktig han ochså.

Nu ska jag strax gå i säng. Ska ju upp och jobba i morgon bitti. Börjar 06.45.....jäsp....

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?