• abby78

Umeåmammor januari-februari?

det enda är att om vi ska äta middag måste vi nog boka bord några dagar innan.. men det vore skitskoj.. är inget Ghandi fan men beredd att ge det en chans till..

• abby78

hej och tack för igår.. kom just hem från glukosbelasningen som ju tog ett tag! men det gick bra inte så jätte illa som jag trott och jag låg och läste en bok så tiden gick inte såå långsamt!
    Middagsplanerna låter bra och än så länge ser jag inga hinder!

OK, ska vi säga middag 17:30 fredagen den 7:e oktober? På Ghandi?

Lista:

Mjölk
    Abby78

• abby78

jo vi tog kort men det har nog inte hunnit komma in på missboss sida ännu..

• abby78

buebo: jag var där mellan 8-10 imorse.. och du då? Det låg en gravid kvinna brevid mig med.. kanske var du??

• abby78

Godmorgon!!
    Buebo: Lustigt.. då var det ju du då som låg på andra sidan.
    Nej nu ska jag ta tag i lite städning här hemma och sedan plugga arabiska och sen kommer pappa hit och ska sova här ngr nätter!!
    Ha en bra dag på er!

• abby78

Jag är med nyfiken på att veta hur det går med yoga tjejerna.. är ni skit viga och avslappnade nu??
    IcaS: jobbigt med knölen.. hoppas att det dröjer lääänge innan det gör så ont.. eller att det inte blir så alls..
    buebo: har me funderingar kring det där med sjal.. mosar man inte i hop bäbisen i den?????

• abby78

Skrattmoster: Jobbigt!! Hoppas att det går bra för er och honom i dag !!

• abby78

hej hej!!
    Lät skönt med simningen men jag är som Fia och simmar gärna med så lite folk som möjligt.. Ingen vacker syn i baddräkt är jag heller!
    Har vart ute och handlat flecee tyg (eller hur det stavas) så att jag kan sy 4 filtar om jag vill.. skall dock sy ngn dubbel att ha i vagnen. jätte fint tyg med kantband 230:- Det är vad EN filt på barnenshus kostar. Känner mig så duktigt. Har även köpt ett stort täcke på jysk för 130:- som jag ska sy och dela till 2-3 små att ha i vagn och vagga.. Jo jo här är man huslig så det stinker. Så med alla dessa "intjänade" pengar fick det bli en liten pyamas på HM.. en vit med tigger på!! Skit söt!

jummie: Ja med härdad mutta ska det nog gå bra.. men jag har hört att man inte ska bubbla med bubblor mot ryggslutet .. fast det kanske bara är i början av graviditeten??!!

• abby78

Fia: Nu tror jag du får läsa mitt inlägg igen.. skrev aldrig att du var en gräslig syn i baddräkt.. skrev bara att jag liksom dig inte visar mig i baddräkt så jätte gärna.. och att JAG dessutom inte var en vacker syn i baddräkt!! så det så!!
    Det var första gången jag köpte tyg.. har aldrig sytt förr och tyckte att detta kunde vara en bra första grej att prova på!! Vet inte exakta mängden .. *hmm*... Jag var på ohlsons tyger på mariedal! Men jag är som sagt ingen tyg expert!!

• abby78

ja det är ju skitsamma egentligen.. man kan ju tycka samma saker är obehagliga men ha olika orskaer till varför!!
    Men hoppas att du fattar att jag inte menade att förolämpa dig oavsett hur många rutor du har på magen

Nej nu ska jag ge mig på att göra en flygande Jacob till middag.. har jag aldrig gjort förut.. så ...bara att hålla tummarna!!

• abby78

Min svärmot berättade om kvinnan som kom in på förlossningen och skulle ha. BM frågar om slemproppen gått. "Jo" svarar kvinnan "han är ute och parkerar bilen"!

• abby78

Men hörrni.. visst har Hb och rådet att äta järntabletter att göra med vad man legat på innan.. Jag låg på 116 och var jätte trött.. men då hade jag ju legat på 154 innan.. så!!
    Missboss:Jag har niferex om du vill ha dem för jag kan inte äta dem...

• abby78

missboss: du får ta dem.. jag kan ju inte äta dem och bättre det än att jag ska slänga dem.
    Vet hur det känns.. jag kan känna mig som den mest ensamma i världen i såna lägen... tycker såå synd om mig själv!

• abby78

missboss: tänker på dig och hoppas att allt är bara bra!

• abby78

missboss:.. skönt att allt är bra med bebísen.. Ja man hinner bli så rädd om ngn eller ngt antyder annat!! Men nu är det absolut vila som gäller.. har du ngn bra film du kan se?? Eller en bra bok att läsa? Hör av dig om du vill låna ngn bra bok, jag har många Har ju tabletter du ska få med!

• abby78

Missboss: skönt att höra att du mår lite bättre och prioriterar dig och barnet nu!!

Ni andra är ju så frikostiga i informationen kring flytningar och svamp och andra saker så nu tänker jag vara frimodig och fråga....
    Är det bara jag som har svårt att hålla tätt??
    Satte i halsen till lunch och hostade som attan och var samtidigt kissnödig.. Skulle behöva en tena ...
    Fler????
    Ska det vara så???

• abby78

hej hej..
    Jo kulor har jag och knipit har jag med gjort...dock inte tillräckligt!!
    Jobbigt var då jag spydde som mest och kroppen liksom krampade i hop alldeles.. och så känner man att fasen det är ju inte tätt nånstans!!

Men hörrni ni.. hur blir det middagen på fredag??
    Blir det av? Vilka kommer?? Ska vi boka bord?

• abby78

jummie: då jag vart på sexparty har jag redan hunnit inhandla dessa.. mitt problem har väl vart att de ska användas med......

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?