• Laban82

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Hej alla! Hur är det...

Är det lättare att bli gravid om man börjar med prog. vagetorier direkt efter äl, eller har det ingen skillnad?

Fick utskrivet ASA också som jag ska börja så fort jag vet att jag är gravid. Han sa att jag då skulle börja med prog. vaggisarna också men funderar på att börja tidigare om det förbättrar chanserna.

Kram till er!

• Laban82

Okej, tänkte om det skulle på något sätt även hjälpa för infästningen. Tack så jätte mycket för ditt svar.

Brukar alltid få nidblödning då jag vart gravid. Så då vet jag nog om jag ska eller inte ska börja med vaggisarna.

Har hopp nu att vaggisarna + ASA ska hjälpa oss.
    Hade ett Prot-Cakt prov förhöjt, därför ville läkaren att jag skulle ta ASA. Hade annars tänkt själv medicinera så det var skönt att man nu gör det "lagligt".

Kram

• Laban82

Babblar på: okej.... håller på och funderar hit och dit...
    Är rädd att mensen kommer att bli försenad. Om jag slutar någon dag innan mens, då jag vet att jag inte blitt gravid, kommer mensen enligt plan då, eller blir den försenad då jag tagit prog?
    Senaste missfallet kom inte igång pga att jag tog prog. vag. Så fort jag slutade kom MF:et igång.
    Tack för att ni ger så snabba svar.

• Laban82

Mitt mf höll i sig i 8 v. Det är verkligen tugnt.

• Laban82

Är ordinerad 400mg progesteron. Kanske om jag tar 200mg fram tills jag vet och om jag blir gravid så börjar jag 400mg.
    Äh hur man håller på..... vill verkligen inte vara med om ännu ett mf.

• Laban82

Du har helt rätt.... det kör jag på.
    Kramar och tack för engagemanget. Har äl idag så nu kör jag hårt.

• Laban82

Krusbär, då håller jag tummarna för oss. Lycka till!
    Kram

• Laban82

Ginkgo: Jag fick precis samma förra gången....läkaren ville att jag ringde när jag fått ett pluss och skulle då få prog. vagitorier. Tyvärr slutade även den graviditeten i MF.
    Tror det kan ha varit försent eller så beror inte mina MF på just den orsaken.
    Skulle jag vara dig skulle jag ringa och be dom skriva ut ett recept så du kan ta ut medicinen och börja direkt då du får ett plus. Det är ju ingen fara i att ta progesteron fast det kanske inte är det som är felet.
    Kram och lycka till!

• Laban82

Krusbär: Okej, jag har ju också spottings typ 1 vecka före mens. Nu har jag bestämmt mig för att börja med proggisar i morgon, alltså en dag efter äl. ASA tänker jag börja med 10 dagar efter äl då ägget brukar fästa (brukar få nidationsblödning då jag blitt gravid.) Håller tummarna för alla här inne, gravida och snart gravida

• Laban82

Krusbär: sorry att jag inte svarat tidigare, har vart borta.
    Min nidblödning kommer alltid 10 dagar efter äl och mina spottings kommer 11-13 dagar efter äl. Jag vet typ att det är nidblödning om jag inte blöder dag 11. Inte säker strategi, men det har fungerat. Har haft nidblödning dag 10 alla 3 graviditeter.
    Kram på er alla och trevlig helg.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8