• aktuelle

Viktväktarvänner

Heej, jag började med pulverdiet och åt det i 2 veckor, men sedan en vecka tillbaka har jag ätit enligt vv :) Har kokboken "mat för alla" som jag använder. Skulle vilja ha en till kokbok, men vet inte vad som är bra. Vill ha mycket recept som man gör i ugn (så man inte behöver stå att vakta vid spisen när barnen lever rövare) Några förslag? :)

• aktuelle

tack för tipset, ska kika på den :)

MARIA99 skrev 2008-09-29 09:24:00 följande:
    Nya tag efter helgen här nu också =) Jag har en VV kokbok som jag tycker att det är många bra recept i, både ugnen & sånna som man kan röra i hop snabbt å sen stå och koka.Viktväktarna-mat från hela världen heter den.
  • aktuelle

jag åt lite godis i fredags, har bestämt att jag får göra det en gång under löningshelgen :) så en gång i månaden alltså.. har också svårt att begränsa mig, igår åt jag på tok för mycket blåbärskaka som jag hade bakat på begäran.. gott.. nåväl kunde varit värre, inte så mycket socker, mest bröd och blåbär, kunde ju varit läskig kladdkaka :P

Lagar vv mat till hela familjen, det är ju nyttig mat, men vad säger svärmor "bantar ni barnen?!" :S

• aktuelle

som här då.. har en dotter född dec 06 och sonen född jan 08 :) det märks och vad otränad man är! :S Jag har inte betalt något och går inte på möten. Räknat ut vad jag får äta per dag och har en vv kokbok.

loppan1984 skrev 2008-09-29 20:09:20 följande:
    hej alla!ja, nu är det väl dags att gå ner alla bebiskilon. 2 barn på 2 år har satt sina spår tycker ni VV är bra/värt pengarna?hu räknar man ut pointsen? vad baseras det på?tacksam för svar/Lotta
  • aktuelle

Jag brukade vara sockerberoende, men det har börjat försvinna. jag har ätit godis en gång sedan jag bestämde mig för att gå ner i vikt för en månad sedan :) jag går inte på några möten, jag är bara jäkligt envis :) sen när jag sett att det ger resultat och jag känner mig lättare och sundare så blir jag bara mer sporrad och det rullar på :) Nu har jag bara ca 1 kg kvar skulle jag tippa, det var länge sedan jag vägde mig. Senast jag vägde mig hade jag knappt 2 kg kvar så. Förra veckan köpte jag ju en kjol i strl 36, 38 var lite stor. 36:an satt väldigt tight, men bara sedan jag köpte den så har den blivit lite lösare och jag har ännu bara provat den, sparar den till en fest nästa helg :) Tycker kläder är den bästa motivationen, märks massor i garderoben, alla tröjor och byxor bara hänger som stora påsar på mig nu så jag har fått rensa.

Jag har gått från strl 40-36 nu :)

• aktuelle

la in ett före och efterkort i galleriet precis :) bilderna högst upp :)

• aktuelle

beror ju helt på vad man själv är bekväm med. jag är ca 173 lång och som minst har jag vägt 55 innan jag fick barn. Som bekvämast är jag när jag väger strax över 60 någonting. Nu när jag började på allvar vägde jag 71, men jag har vägt mer, men det har jag gått ner utan ansträngning, från ungefär 78 skulle jag tro. vid målgång kommer jag nog ha bmi 20-21

Socialen skrev 2008-10-03 20:38:12 följande:
    aktuelle: du ser ju jättesmal ut, så smal kommer jag inte ens vara vid målgång. Men du såg inte så stor ut innan heller.Jag tror jag hade BMI 29 vid start och kommer ha typ 23 vid målgång.
  • aktuelle

vägde mig igår, det är knappt ett kg kvar nu :) men det är som dåligt fördelat, fortfarande mer runt magen :S nåväl, det är väl huden som ska dra ihop sig också, tydligen ska lite fil varje dag göra susen :)

• aktuelle

på 2 veckor med viktväktarna så hade jag gått ner 2 kg :) Tycker det funkar bra!

Svar på tråden Viktväktarvänner