• MARIA99

Viktväktarvänner

Är det här en ny tråd som man får vara med i trots man kört ett tag? Jag började veckan innan midsommar & började på 80 kg är nu nere i 69,5 kg (166cm). Har bara det lilla häftet som jag lånat med en vän och är alltså inte medlem utan kör hemma. Har lördagar som vägningsdag & fridag.Vet inte hur mkt mer jag vill ner men 5-10 kg ca.

• MARIA99

Tack så mkt =) glad att få vara med .
    Har poängpaus en dag extra denna veckan men annars är det extremt sällan jag gjort några poängbrott *hihi*
    Vad kör ni med för typer av motion? Jag går raska promenader minst 4-5 ggr i veckan på ca 1 timme styck. Skulle vilja komma nå annat att göra oxå men bor i en håla där det inte finns så mkt skoj=/

• MARIA99

Nya tag efter helgen här nu också =) Jag har en VV kokbok som jag tycker att det är många bra recept i, både ugnen & sånna som man kan röra i hop snabbt å sen stå och koka.Viktväktarna-mat från hela världen heter den.

• MARIA99

betalar inget jag heller. Bara lånat ett litet häfte av en vän & behöver inga möten! =)

• MARIA99

Jag kör hemma bara & har inga problem med att hålla poängen på dagarna. Mer att jag borde plåga mej mer med motionen. Går iaf en rask promenad på en timme 4-5 ggr i veckan.Hade gått ner 1/2 kg sista veckan nu så de är 10 1/2 kg sammanlagt ,men festade i helgen så har säkert rasat upp.
    Handlade en massa nya grönsaker & matingredienser i går å kikade på recept. Det brukar få upp min motivation extra.=)

• MARIA99

Jag kör med ätardag på lördagar istället för att spara på poäng och för mej funkar det jättebra. Är inte sockerberoende längre så det är ingen fara för mej, det vande jag mej av med på nån vecka.
    Jag sparar inte poäng innan men försöker röra mej så mkt jag kan med raska promenader under veckorna så tror inte jag går back iallafall *hihi*

Jag fyller år i morrn så ska laga lite paj & bjuda på. Lite kladdkaka till efterätt blir det också. Firar även mamma som fyllt 50 år.
    Ser inte framemot min vägning i morrn då det bara blivit 2 promenader denna veckan.
    Söndagen ska vi bara vara hemma & städa i huset tror jag.

• MARIA99

Duktig du varit Aktuelle! =)Tror mkt på den egna envisheten jag med. Vägrar att ge upp ! försökt en gång tidigare men då gav jag upp efter 6 kg. Jag hade gått ner 100 gram på dagens vägningen nöjd med det faxx då jag trodde jag skulle stå still eller gå upp.

Min målklädstorlek är nog 38 & att den ska sitta bra! Började på 42 och är på 40 nu efter 10,6 kg. Är sååå nära 25 i bmi nu & det känns som ett bra delmål iaf att räknas in som normalviktig..började ju på 29 vid midsommar! aldrig varit så stor i mitt liv innan! sockerberoendet & latheten var extremt stor.

Nästa vecka blir det hårda promenadtag! Brukar lägga upp veckoscheman för mej själv vilka rundor & antal gånger jag ska ut och oftast funkar det bra att följa så länge inget oväntat händer , kan ju vara ett tips=)

• MARIA99

Japp ny vecka nu =) Tog en 70 minuters promenix i går som hård start på nya veckan & lyckades unvika allt va fika heter hemma hos svärmor. Vill inte berätta för henne om dieten då dem hånat mej innan =( typ som om den inte funkar.Dem får se om det märker nått själv sen helt enkelt.

• MARIA99

Nja vet inte om hon märker nå, undvikit henne massa senaste halvåret.. rasade upp 14 kg i vikt på ett år =( Men förr eller senare lär dem ju märka nått =)Tror inte dem tror på några metoder helt enkelt, dem e gamla & lever kvar i det. Går inte ner nått heller om jag skulle fuska. Räcker om jag inte rör mej mkt så står jag still men har väll inte så mkt att rasa nu utan får jobba hårdare destå mindre man blir antar jag

• MARIA99

700 gram ner för mej denna veckan . Rätt nöjd med det faxx. Har gått bra med motionen oxå så det e bara att ta nya tag i morrn idag har jag fridag =)
    är föressten nere på 24,9 i bmi nu så räknas iaf som normalviktig nu *hihi* kul det iaf.

Zazzza: När det går dåligt för mej en vecka brukar jag försöka omvandla det till jävlar anamma & tänka att jag ska kämpa ännu mer kommande vecka! Röra mej som ett svin osv! brukar faxx hjälpa. Verkar gå ner väldigt ryckvis jag, ibland bara 100 gram & ibland 1-2 kg! men bara det går åt rätt håll så får man tänka =) Kan ju vara mkt som spelar inte & för endel gör ju mensen det.

• MARIA99

Ja jag använder mej av hushållsvåg rätt ofta faktiskt.. Är ganska petig av mej *hehe*
    Ett till knep jag har är att jag bloggar lite om det hela & även har bilddagboken med före & efter bilder osv Vet jag att många vet vad jag gör så klarar jag inte att fuska liksom. Har lyckats hålla mej sen midsommar iaf .

• MARIA99

Ja jag fatta inte riktigt vilken slags våg det menades där *hehe* jag väger mej bara på lördagar på morgonen . Några gånger har det hänt att jag tagit 2 emellan. Äger ingen egen personväg men lånar en väns nu som va med mej i viktkampen från början men verkar tappat motivationen.

• MARIA99

Vill man verkligen till 100 % så kan man så tror jag zazzza =)

• MARIA99

Grattis Beiban =)
    & Grattis Socialen =)

• MARIA99

Har alltid sallad till maten & har ätit deras färdigmat nångång ibland och det funkar men blir mer mätt på min hemlagade.

• MARIA99

Jadå den funkar, är ju så många poäng som det står på den sas =)

• MARIA99

Går bra här, hade gått ner 800 gram i lördags =) Nu har jag fått en värstingförkylning med hes hals =/ det förstör mina motionsplaner så tror inte denna veckan blir så bra p.ga det

Svar på tråden Viktväktarvänner