• ELLY78

Viktväktarvänner

Hej!
    Får man haka på

Har kört VV i två veckor nu och gått ner 3kg hittills.
    Har gått jätte bra men de senaste två dagarna har jag tagit några snesteg, hrmm... Så jag behöver lite peppning för nu fan ska jag lyckas!!
    Vill gå ner 7kg till nu till att börja med sen får jag se om jag är nöjd

Hur mår ni då? Tränar ni mycket? Går ni på möten eller kör ni själva?

• ELLY78

I dag har varit en bra dag har 5 points över nu till kvällen så jag ska festa på en hallonsmoothie *MUUUMS* och har ändå 3 points att spara till helgen
    Däremot har jag inte tränat någonting den här veckan.. Har de senaste 2 veckorna kört 45 min på motionscykeln 3ggr/v och tagit minst två långprommisar men det här höst vädret gör ju att man bara vill sova
    Blir nog en långpromme genom stan i morgon innan jobbet.

• ELLY78

Socialen-
    Funkar det bra med att ha en ätardag? Du blir inte sugen på mer sen dagen efter?
    Det är mitt problem att jag liksom ger upp och känner att nu har jag förstört veckans ponits så nu kan jag skita i det till på måndag
    Eller sparar du ihop points innan?

I morse smygvägde jag mig i allafall -3,5 på 2½ vecka trots att måndagen och tisdagen var under all kritik!! Jag är nöjd. Väger mig annars på måndagar så det är ännu 3 dagar kvar, man kan ju hoppas på ½kg till kanske!!

Hur ser er helg ut? Jag och min son är ensamma i kväll så vi ska festa på varma äpplen med vaniljvisp och mamma ska nog få sig ett glas vin Imorgon är det först fika hos min farmor och efter det är det barnkalas Tänkte ta med mig en lunch macka till farmor så klarar jag den fikan sen får jag väl ta med nån frukt ochdricka 20 koppar kaffe på kalaset Sparar hellre pontsen till nåt gott på kvällen så jag ska verkligen försöka hålla mig ifrån bullfatet!! GHAAA älskar ju att fiiika

Har ni något bra tips på "lördags godis"??

• ELLY78

zazzza-
    Jag är precis som du. Har väldigt svårt att unna mig utan att det går överstyr. Kör jag VV helt strikt så är jag jätte duktig men så fort jag börjar tänka att jag kan "smaka" något utöver är det köört!!! Hemskt egentligen vilken USEL karaktär!!!
    Det jag är ute efter är att hitta ett bra förhållande till "mat"! Äta vettigt och kunna få något extra på helgen utan att det blir något galet frosseri!!

Jag är ändå ganska stolt över att det började gå dåligt i början av veckan men jag bröt det och har kört vå dagar helt prickfritt YAY

• ELLY78

Aktuelle- vad kul att det redan är så stor förändring Nya kjolen är ju pytteliten Jag kan ju bara drömma om en 36a!!!

zazzza- Tack Och grattis till -1,1!! Nu vet du ju att du garanterat kommer få en stjärna nästa gång

I dag har jag lyckats simma 1000m, sen fick jag inte simma längre för min sambo han hade tröttnat på att åka ruschkana med vår galna son så då var det min tur
    HERREGUD!! Min 2½ åring ville åka själv på mage med huvudet före i nån lång snurrig grej och skrek så de trodde att han var rädd när han inte fick det för mig. Blev lite rädd att badvakterna skulle slänga ut oss Sen lyckades jag klämma in en långpromenad på kvällen också så jag är riktigt nöjd med dagens motion (och points intag )

• ELLY78

Socialen- haha Men då är det bara att hoppas att det bara blir 2ggr den här veckan så e du snart på banan igen

Nej, jag vågar mig inte heller på en ätardag.. Ska gå ut om två veckor och då ska jag "unna" mig en helkväll utan points räkning (blir väl runt en miljon points om jag känner mig själv rätt ) Får försöka ladda kylen med diverse substitut för den obligatoriska bakis pizzan och hoppas att jag klarar mig..
    Eller först och främst hoppas jag att jag fixar det fram till dess!!

Imorgon är det ny vecka och nya tag Bra jobbat tjejjer!!!!

• ELLY78

Socialen- VA?? Har du gått ner 1,1 med så mycket fusk Bara att gratulera!!
    Fan, jag behöver bara sniffa på en kanelbulle så går jag upp 1,1!! (Ok jag är lite avis )

Vågen stannade på -0,8 den här v så 3.8 totalt på 3 veckor

Beiban- Ge inte upp, förtsätt räkna point så KOMMER du gå ner

Maria99- Äh, tråkig svärmor!! Varför stöttar hon dig inte? Men hon måste väl märka något, du har ju gått ner över 10 kg Du har ju redan lyckats

Natti natti..

• ELLY78

Ah det är jobbigt när man vet att man skött sig och resultaten inte blir som man önskar.. Men ge inte upp!!!

Själv har jag haft en ganska dålig vecka tyvärr så jag räknar väl inte med något ras direkt.. Har fått grymt ont i ryggen så jag har inte ens kunnat promenera. Maten är inget problem alls men kvällarna!!! Jag blir sjukt sugen på nåt gott och två kvällar den här veckan har det slunkit ner the och smörgås fast pointsen varit slut!! BLÄÄ DÅLIGT AV MIG!!!! Jag som skulle vara stenhård..

Men jag känner som du MARIA99 (fast du verkar ju ha mycket bättre karaktär än mig ) Ann nu jävlar ska nästa vecka ska jag kämpa

Trevlig helg på er!!

• ELLY78

MARIA99- du är verkligen grymt duktig!!!

• ELLY78

Jag väger mig för ofta.. Ska försöka låta bli att väga mig nu på 2 veckor för att försöka få in maten mer som ett beteende än som ett "viktminskningsverktyg".

• ELLY78

Socialen- Oj då det låter som du och jag festade i hop förra veckan Vet inte vad som hände, för mycket barnkalas tror jsg och godiset jagade mig och skrek mitt namn
    Jag skom skulle vara stark hahahhaaaa...

Men men är laddad för en ny vecka ligge på totalt -3 nu efter en månad. Hade gått ner 4kg förra måndagen så det är lite tråkigt men men vem kan jag skylla på om inte mig själv!!
    I morgon ska jag gå och simma och det känns bra

• ELLY78

Wohoo!! Efter min värdelösa sista vägning som visade +1kg har jag skärpt till mig och denna vecka visade vågen på -1,5 istället YAY!!!

Fidelis: Gud vilket härligt resultat Det är typ lika mycket som jag lyckats med på 5 veckor

Har ett nytt smarrigt kvällsgott tips till er alla Fruktsallad med några matskedar av den nya äppel keson GRYYYMT gott Är inget större fan av keso egentligen men den här var sjukt god!!!

• ELLY78

Winnertaco-
    Tack Grattis till dig också! Visst är det roligt

Junipinglan- Är det du som är "56kg"? Alltså du är helt fantastisk!! Älskar din sida Massor med inspiration och bra recept. Grattis till lilla Alice

• ELLY78

Kom igen Winner taco, i morgon är en ny dag
    Jag är EXAKT likadan. Börjar jag finns det liksom ingen hejd "allt är ju redan förstört".

Själv har vi legat i influensan med 40 graders feber. Hmmm vi har levt på kräm& mjölk och isglass. Så fort vi är back on track ska jag börja räkna igen!

Svar på tråden Viktväktarvänner